نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی با انتقاد از سیاسی‌بازی شورا‌های شهر گفت: شورای شهر باید به جای بازی سیاسی به وظایف ذاتی خود بپردازد
کد خبر: ۷۹۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ 09 November 2019
انتقاد آیت‌الله دری نجف آبادی از سیاسی‌بازی شوراهای شهر

 آیت‌الله دری نجف‌آبادی صبح امروز در نهمین دوره بصیرت‌ غیر متمرکز شهید مرتضی کارچانی با اشاره به اهمیت بصیرت افزایی در بین نیروی انتظامی اظهار داشت: 3 مسئله خیلی مهم وجود دارد که هرکدام به عنوان یک ستون استوار هستند، این سه ستون معرفت، علم و عقل است که باید در حیات فردی، خانوادگی و اجتماعی مورد توجه فرار گیرد زیرا سعادت دنیا و آخرت در آن نهفته است.

وی افزود: هر فرمانده اگر بخواهد سفیر پیامبر باشد باید کتاب خدا را بداند و آن را آموزش دهد، همچنین باید ادب آنها را بر اخلاق صالحه تربیت کرد، هر فرد را باید در جایگاه خود قرار داد و با ترازوی عدل با همه رفتار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امام راحل فرموده‌اند «مجلس از الله‌اکبر مردم به وجود آمده است» نباید تنزل می‌کردیم، در مجلس جمهوری اسلامی ایران باید زهد، تقوا، بصیرت و ادب حاکم باشد.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: اصل تشکیل شوراها برای حل مشکلات مردم بود اما از زمان تشکیل آنها هر روز در هر استانی مشکل داشتیم، کار شوراها بازی سیاسی نبوده بلکه کار آنها خدمت‌گذاری به مردم، آبادانی و عمران است. در این دوره، سراسر کشور یک مورد وجود ندارد که شوراها به جای بازی سیاسی وظیفه ذاتی خود را درست انجام دهند.

وی بیان کرد: اساس دین بر معرفت است، با فضیلت‌ترین شما از نظر ایمان با فضیلت‌ترین شما از لحاظ معرفت است، وجود معرفت سبب می‌شود تا حرمت‌شکنی‌ وجود نداشته باشد، اگر معرفت وجود داشته باشد کارگر و پلیس رو به روی هم قرار نمی‌گیرند، همان طور که تا به امروز همراه و مدافع هم بوده‌اند باید پلیس از تولید و کارگر از امنیت دفاع کند نه اینکه کارگران واحدها به پلیس به عنوان خدمتگزار خود حمله کنند، بنابراین توهینی نباید انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: در اغتشاشات 96 مغرضان به بیت امام جمعه حمله کردند که بنا به مصالح کشور و حفظ آرامش تحمل کردم و تلاش کردیم مشکلات حل و کسانی که آب به آسیاب دشمن می‌ریختند شناسایی شوند، پلیس نیز باید در برخی تجمعات که کارگران به سبب مشکلات حقوق و تولید شرکت قدری برخورد تند دارند سعه صدر داشته باشد.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: حوادث اتفاق افتاده در عراق بسیار تلخ بود، سخنگوی ارتش عراق دو شب قبل گفت در طول اعتراضات 6 میلیارد دلار خسارت وارد شد، اگر اعتراضی وجود دارد نباید 6 میلیارد دلار به خود خسارت بزنیم، زیرا خسارت به بیت‌المال وارد می‌شود.

وی عنوان کرد: سال 88 شخصی که رای نیاورد 9 ماه کشور را به آتش کشید، این نشانه بی‌بصیرتی است، دور دوم در مجلس از تهران با یک میلیون و 300 مورد رای آوردم و نفر چهاردهم بودم و نشد، دور سوم شد اسلام آمریکایی یا غیر آمریکایی، تبلیغات منفی تشدید شد رای کمتر آوردم، اما با این وجود پیشنهادات متعددی برای پست‌های مختلف به من داده شد اما من قبول نکرده و به سمت قم رفتم و هزار سال آسوده شدم، دور چهارم با خواست مردم برای خدمتگزاری وارد عرصه شدم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: طبق یک ضرب‌المثل قدیمی باید به برخی گفت «آیا لازم است به خاطر یک دستمال قیطریه‌ای را به آتش کشید؟» ضعف معرفت و آگاهی سبب به وجود آمدن مشکل برای کشور می‌شود، همه باید فداکاری کنند وگرنه با چاپ اسکناس که ملت آباد نمی‌شود.

برنامه‌های تربیتی و آموزش‌های کارآمدی فرماندهان و کارکنان پلیس در استان مرکزی افزایش می‌یابد 

فرمانده انتظامی استان مرکزی هم در این آیین با اشاره به اهمیت بصیرت‌افزایی گفت: استان مرکزی 213 شهید در حوزه نیروی انتظامی دارد، مقام معظم رهبری در مورد بصیرت فرموده‌اند بصیرت قطب‌نمای حرکت صحیح در اوضاع پیچیده امروزی است به‌گونه‌ای که اگر کسی آن را نداشته باشد ممکن است ناخودآگاه خود را در محاصره دشمن ببیند، اگر بصیرت نباشد ممکن است انسان گمراه شود.

مفخمی شهرستانی افزود: مبانی که در این راستا برنامه‌ریزی شده شامل بحث قرآن کریم، قوا، ولایت‌پذیری و تفکر است چراکه پلیس در جمهوری اسلامی ایران مجموعه‌ای ولایی و دینی و مکتبی با رویکرد دینی، علمی و تخصصی است.

وی تصریح کرد: مجموعه نیروی انتظامی به سبب حساسیت شغلی لازم است در موضوعاتی که مطرح می‌شود با ژرف‌اندیشی، تفکر، صبر و بصیرت عمل کند تا بتواند با تحلیل درست به نقطه مطلوبی که در راستای اهداف این دوره برنامه‌ریزی شده برسند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری باید راس تمام موضوعات این دوره و همه دوره‌هایی که به نام بصیرت نام‌گذاری می‌شود قرار گیرد چراکه تدابیر فرمانده کل قوا سرفصل کارها و برنامه‌های قوای مسلح در کشور است.

مفخمی شهرستانی عنوان کرد: رشد و تعالی فرماندهان و مدیران کلید طلایی رشد و توسعه سازمانی نیروی انتظامی است و این مورد با برگزاری دوره‌های بصیرت‌افزایی ممکن می‌شود.

وی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مجموعه نیروی انتظامی نیاز به فرماندهان متدین، کارآمد و بصیر برای پیشگیری و مقابله با بحران‌های اجتماعی دارد، موضوعات باید با بصیرت، ژرف‌اندیشی و با اهداف راهبردی که برای جمهوری اسلامی تدوین و طراحی شده پیگیری شوند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره بصیرت‌افزایی سیاسی و دینی فرماندهان و مدیران است که ان‌شاء‌الله در این دوره محقق می‌شود و شاهد رشد و تعالی روزافزون پلیس در استان مرکزی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار