رئیس هیات سوارکاری ایلام:
رئیس هیات سوارکاری ایلام گفت: مسابقات اسب دوانی پاییزه استان ایلام با حضور سوارکارانی از تمام شهرستان‌های ایلام روز جمعه برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.
کد خبر: ۷۹۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 09 November 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا علائی نژاد اظهار داشت: این مسابقات در بخش کارزان جنب کارخانه سیمان ایلام با حضور فرماندار سیروان، مدیرکل ورزش و جوانان ایلام، مدیرعامل کارخانه سیمان و مسئولان محلی برگزار شد.

وی افزود: در این رقابت‌ها اسب‌هایی از نژادهای کرد، عرب و دوخون در یکی از پیست های استاندارد کشور به مسافت یک هزار و ۲۰۰ متر به رقابت پرداختند.

علائی نژاد یادآور شد: بیش از ۳۰ سوارکار برای شرکت در این مسابقه حضور داشتند و با استقبال تماشاگران این مسابقات به پایان رسید.

وی با بیان اینکه این مسابقات در پنج کوروس برگزار شد، گفت: در هر کورس سه سوار کار انتخاب شد و در پایان به ۱۵ سوارکار برتر لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا شد.

رئیس هیات سوارکاری ایلام افزود: در رقابت های اسب دوانی که در پنج کورس برگزار شد، اسب سواران زیر به ترتیب عنوان های برتر را کسب کردند، کورس نخست، مبین قامشلو با اسب کوردان عنوان نخست، نیما ناظری با اسب طلا عنوان دوم و یداله حاتم زاده با اسب طوفان مانشت عنوان سوم را کسب کرد.

علائی نژاد اضافه کرد: در کورس دوم احمدرضا صیادی با اسب نچیر، علی مرادی با اسب زلزله و علی والایی با اسب بیقرار به ترتیب عنوان های اول تا سوم را کسب کردند.

به گفته وی، در کورس سوم علیرضا رحیمی با اسب کلهر، بهرام کاکی با اسب رعد و مجید متین با اسب ژنرال و در کورس چهارم نیز رضا ناظری با اسب گیسو و گل مرجان مقام اول و دوم و امیرضا محسنی با اسب کوماس سوم شد.

علائی نژاد افزود: در کورس پنجم نیز رضا علائی نژاد با اسب ژنرال، حجت کاکی با اسب حیران و سعید خاکی با اسب آسو به ترتیب اول تا سوم شدند.

به گفته علائی نژاد، به سوارکار مقام اول حکم قهرمانی و پنج میلیون ریال وجه نقد، رتبه دوم حکم قهرمانی و سه میلیون ریال و رتبه سوم نیز حکم قهرمانی ۲ میلیون ریال وجه نقد اهدا شد.

دهستان کارزان که معمولا مسابقات اسب سواری در آن برگزار می شود، بر سر راه ارتباطی ایلام - حمیل به کرمانشاه در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر ایلام قرار گرفته است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار