رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان این دانشگاه و چند دانشگاه فیلیپین خبر داد.
کد خبر: ۷۹۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 09 November 2019

محمدرضا عصاری اظهار کرد: یکی از سیاست‌ها و راهبردهای ما در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، تعامل علمی و فرهنگی در صورت مهیا بودن بسترهای فرهنگی، با دانشگاه‌های خارج از کشور به دور از در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی و با رعایت احترام و حقوق متقابل است.

وی افزود: در سال‌های گذشته با چند دانشگاه ایتالیایی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردیم. البته این تفاهم‌نامه‌ها گام اول همکاری هستند و بعدها به سمت قراردادهای همکاری پیش می‌روند. در همین راستا کشورهای اسلامی تمایل به همکاری با دانشگاه صنعتی دزفول در زمینه‌های مختلف داشته‌اند.

عصاری بیان کرد: در همین راستا هیاتی از دانشگاه‌ها فیلیپین در دانشگاه حضور پیدا کردند و ما مواضع، اهداف کلی و الگوهای همکاری خود را بیان کردیم که با موافقت و توافق دو طرف روبرو شد و به دنبال آن، تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری در زمینه‌های پژوهشی و فرصت مطالعاتی مشترک منعقد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول ادامه داد: قرار شد کارگروهی تشکیل شود و نقاط مشترکی که طرفین می‌توانند در آن زمینه همکاری داشته باشند را بیان کنند. از همه عملیاتی‌تر و نزدیک‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه، فرصت مطالعاتی سه ماهه بین دانشگاه ما و دانشگاه‌های فیلیپین است.

وی افزود: درصورتی که شرایط و انتقال علم و تکنولوژی در تحصیلات تکمیلی مهیا باشد، ما آمادگی برای تبادل دانشجو داریم. به ویژه اینکه در دانشگاه صنعتی دزفول در حوزه انرژی، پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم که می‌تواند زمینه‌ساز تبادل دانشجو شود. به ویژه در مرکز پژوهشی جندی‌شاپور که به صورت خاص در معماری و انرژی‌های نوین فعالیت می‌کند.

عصاری در پایان گفت: همه این مسائل منوط به این است که کارگروه مشخص شده به یک جمع‌بندی برسد. امیدواریم توسعه همکاری بین دانشگاه ما و دانشگاه‌های سایر کشورها، سبب تبادل علمی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار