در نشست مشترک اتاق بازرگانی اصفهان با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان شد:
رییس اتاق بازرگانی اصفهان در نشست مشترک اتاق بازرگانی اصفهان با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توجه به بهبود سرمایه اجتماعی رسالت اصلی شورای اسلامی شهر بوده و لازم است تمامی ارگان‌ها در راستای ارتقای این مهم فعالیت کنند.
کد خبر: ۷۹۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲ 07 November 2019

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گلشیرازی با اشاره به سیر تحول اتاق‌های بازرگانی، کلید واژه اتاق‌ها در زمان حاضر را توجه به اقتصاد شهری دانست و با بیان اینکه موضوع درآمد سرانه شهروندان از حدود سال 2010 مورد توجه بخشی از اتاق‌های بازرگانی قرار گرفت، افزود: با توجه به اینکه طی چند سال اخیر این مهم مورد توجه اکثر اتاق‌های پیشرو قرار گرفته، اتاق بازرگانی دوره نهم نیز همین موضوع را جهت گذر از اتاق‌های نسل اول و رسیدن به اتاق‌های نسل سوم طی یک برنامه از پیش طراحی شده مد نظر قرار داده است.
وی با اشاره به تجهیز ساختار، منابع و نیروی انسانی اتاق اصفهان در راستای نیل به این مقصود گفت: رفاه شهروندان زمانی حادث می‌شود که علاوه بر توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی، موضوعات اقتصادی یکایک مردم مورد توجه قرار گیرد.
وی هدف از برگزاری این نشست مشترک را هم اندیشی اتاق بازرگانی و شورای شهر به منظور چاره‌اندیشی در راستای تسهیل موضوعات اقتصاد شهری بیان کرد.
در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست خواستار استمرار این نشست‌های مشترک شد.
علیرضا نصر اصفهانی با تاکید بر اینکه امروز در زمینه منابع موجود در اصفهان مشکلی وجود ندارد و تنها باید به جای ایجاد منابع جدید به مدیریت منابع بپردازیم، گفت: عدم مدیریت منابع مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.
وی افزود: شورای اسلامی شهر به جد در پی افزایش مشارکت مردمی در اداره شهر است؛ زیرا بهره‌مندی از متخصصان، کارشناسان، نخبگان و خبرگان شهر موجب پیشبرد امور شهر خواهد شد.
نصر استفاده از پتانسیل‌های موجود در اتاق بازرگانی اصفهان را در تحقق اهداف شورای اسلامی شهر موثر دانست و تصریح کرد: تمامی افراد باید در اینکه اصفهان مسیر تعالی، توسعه و پیشرفت را طی کند، دقت لازم را داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: باید تدابیر لازم را بیندیشیم تا اصفهان مانند گذشته سرآمد تمامی شهرهای کشور باشد.
نصر اصفهانی مدیریت شهر به‌صورت هوشمندانه و با استفاده از فناوری‌های جدید را در اداره مدیریت بهینه شهر موثر دانست.
بهرام سبحانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به شاخص نامناسب سرمایه اجتماعی در اصفهان، ریشه این شاخص را اقتصادی دانست و تاکید کرد: بهبود این شاخص به تعامل و همت ارگان‌های ذیربط بستگی دارد.
وی ایجاد شرایط تسهیل فعالیت فعالان اقتصادی را در جلوگیری از فرار سرمایه از اصفهان و بهبود شاخص‌ها موثر دانست و گفت: اتاق دوره نهم به منظور بهبود شاخص‌های کسب وکار به برگزاری نشست‌های مختلفی با مسوولان کشوری و استانی پرداخته است.
سید رسول رنجبران، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه اصفهان از عدم محوریت رنج می‌برد، گفت: برای ساماندهی محوریت و رهبری در استان نیاز است سازمان‌هایی که با یکدیگر همپوشانی دارند، با ایجاد سینرژی و هم افزایی در پیشبرد برنامه‌های شهر موثر واقع شوند.
وی ضمن تاکید بر جلوگیری از موازی‌کاری در دستگاه‌های مختلف و تخصیص درست منابع به طرح‌های اولویت دار افزود: نوع نگاه‌های مدیریتی در شهر نیاز به اصلاح دارد؛ زیرا با نگاه های خرد، توسعه محقق نمی شود.
اصغر اخوان مقدم، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی نیزگفت: لازم است به تولید به عنوان یک خدمت نگاه شود؛ نه صرفا ابزار کسب درآمد. وی تاکید کرد: با این نگاه می‌توان در راستای تسهیل فعالیت‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی شهر اقدام کرد.
همچنین احمد خوروش، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه پروژه‌های نمایشگاه اصفهان و سالن اجلاس را در اقتصاد اصفهان بسیار موثر دانست و گفت: با هم اندیشی و همگرایی بین مسوولان دولتی و بخش خصوصی می‌توان از این پروژه‌ها به نحو احسن استفاده کرد.
نصیر ملت، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به طرح اصفهان 2020 خواستار مشارکت هرچه بیشتر اتاق بازرگانی در اجرای این طرح شد که می‌تواند نقطه تحول توسعه شهر و طرحی برای تغییر مسیر توسعه اصفهان باشد.
امیراحمد زندآور، دیگر عضو شورای شهر نیز تعامل عملیاتی و اجرایی اتاق و شورای اسلامی شهر را در اجرای طرح‌های موجود در اصفهان موثر دانست.
اصغر برشان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز خواستار ایجاد یک جریان ستادی جهت بررسی بایدها و نبایدهایی که تاکنون در اصفهان انجام گرفته و برنامه ریزی برای اقدامات آینده شد.
فریده روشن، دیگر عضو شورا نیز خواستار ایجاد گفتمانی واحد در حوزه گردشگری و نگاه ویژه اتاق بازرگانی به مبحث گردشگری و توریست شد.
در پایان این جلسه مقرر شد زمینه‌ای در راستای عضویت افتخاری اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی فراهم شود. همچنین مقرر شد شورای شهر در شناساندن هرچه بیشتر برند اصفهان با نهادهای ذیربط همکاری کند و اتاق بازرگانی نیر در طرح اصفهان 2020 با شورای شهر تعامل نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار