مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه از افزایش دو برابری سهمیه سوخت عشایر استان کرمانشاه خبر داد و گفت: مردم عشایر در صورت قطع سامانه به‌صورت حضوری برای دریافت سهمیه سوخت اقدام کنند.
کد خبر: ۷۹۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 06 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از تسنیم،بهزاد محمدی ، با اشاره به اینکه همزمان با فصل سرما یکی از نیازهای عشایر تأمین سوخت به ویژه نفت سفید است اظهار داشت: میزان سهمیه عشایر در سال‌های گذشته 400 لیتر بوده و با توجه به رایزنی‌های انجام شد این سهمیه به 600 لیتر و بعضا به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه عشایر در دو دوره و هر دوره 600 لیتر سوخت دریافت می‎کنند خاطرنشان کرد: عشایر برای دریافت سوخت باید در سامانه ثبت نام کنند اما متاسفانه سامانه دارای یک سری مشکلات است.

وی با بیان اینکه این مشکلات به دلیل کشوری بودن تاکنون برطرف نشده است عنوان کرد: خانوارهای عشایری که از طریق سامانه قادر به دریافت سوخت نیستند، می‎توانند به صورت دستی برای سهمیه سوخت پیگیری‎های لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید
نفت سفید روستاها و عشایر کهگیلویه بزرگ تامین می‌شود

11 پرونده توسعه روستایی، عشایری و شهری در استان اردبیل تصویب شد

46 هزار زنجانی تحت پوشش بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر قرار گرفتند

محمدی به تأمین علوفه مورد نیاز دام عشایر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه علوفه دامی عشایر توسط بخش خصوصی اتحادیه تعاونی عشایری ذخیره‌سازی شده، در اسرع وقت نسبت به قیمت‌گذاری، پخش و توزیع آن اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عشایر کرمانشاه با 14 هزار خانوار در قالب 14 ایل و یک طایفه چهار و دو دهم درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم برای صدور کارت تردد به‌‌ویژه برای آن دسته از عشایری که کوچشان در نقاط مرزی انجام می‌شود، صورت گرفته است.

مدیرکل امور عشایری استان با بیان اینکه خدمت‌رسانی به این قشر مولد همانند سال‌های گذشته برقرار است گفت: توزیع ماهانه 950 تن آرد در بین عشایر، ذخیره‌سازی 10 هزار تن علوفه(جو)، آبرسانی سیار با 30 دستگاه تانکر آبرسان و آماده‌سازی 38 مدرسه سیار در داخل و خارج استان برای تحصیل دانش‌آموزان از جمله خدماتی است که امسال به عشایر استان کرمانشاه ارائه می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه بیمه دام عشایر بر اساس بند ث ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه اجباری است خاطرنشان کرد: بیمه هر راس گوسفند 6 هزار تومان است که در صورت تلف شدن، عشایر می‌توانند تا یک میلیون تومان خسارت بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر استان کرمانشاه سالانه 13 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 27 هزار و 100 تن شیر، هزار و 700 تن الیاف دامی، 900 تن روغن حیوانی و بیش از 219 هزار قطعه انواع صنایع دستی تولید می‌کنند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار