ایرنا؛ معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران چهارمین کشور ارزان دنیا در زمینه تعرفه اینترنت با ترافیک‌های برابر است.
کد خبر: ۷۹۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 05 November 2019

امیر ناظمی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه اطلاعات و فناوری اطلاعات مراغه افزود: با وجود ادعای برخی رسانه ها مبنی بر قیمت بالای تعرفه های اینترنت، هزینه های اینترنتی در مقایسه با سبد های هزینه و قدرت خرید خانوارها و شرکت ها، پایین است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های بودجه ای، ساخت دیتاسنترها و هزینه های نگهداری بالای این مراکز و مصرف بالای برق آنها، امری مقرون به صرفه نیست.

ناظمی با اشاره به توسعه زیرساخت های ارتباطی در کشور گفت: هم اکنون ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات و تلفن همراه از رویکردهای توسعه ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به نقش استارت آپ ها در توسعه فناوری اطلاعات و اشتغال زایی در کشور گفت: هم اکنون حدود ۲۵۰ اپلیکیشن ایرانی در کافه بازار فعال بوده که بیشتر آنها توسط بیش از یک هزار و ۵۰۰ تیم استارت آپی طراحی و تولید شده است.

ناظمی اضافه کرد: اجرای طرح نوآفرین با ثبت نام از استارت آپ ها در سامانه ویژه در کشور از جمله اقداماتی است که برای ساماندهی شرکت های دانش بنیان و استارت آپی از سوی وزارت ارتباطات اجرا می شود.

وی با بیان اینکه مراغه از ظرفیت های بالایی در زمینه کارآفرینی های نوین و استارت آپی برخوردار است گفت:  ایجاد پهنه هوشمند در این شهر و نیز طرح شهر هوشمند در ماه های آینده با مصوبه این وزارت اجرایی می شود.

فرماندار مراغه نیز در این جلسه از اجرای طرح شهر هوشمند در این شهرستان خبرداد و گفت: این طرح با همکاری ادارات، سازمان و مراکز علمی و پژوهشی این شهرستان اجرا می شود و دانشگاه مراغه به عنوان دبیرخانه ان انتخاب شده است.

حمید شکری افزود: اجرای این طرح در مراغه به عنوان پایلوت منطقه ای زمینه ساز توسعه کسب و کارهای شرکت دانش بنیان و شرکت های استارت آپی خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات زیرساخت های ارتباطی در این شهرستان اضافه کرد: پوشش تلفن همراه و اینرتنت در برخی مناطق روستایی این شهرستان مناسب نبوده و نیازمند توسعه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: هم اکنون یک هزار و ۸۷۷ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی از پوشش تلفن همراه برخوردار هستند.

مهدی خرامش افزود: در این راستا، براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال بیشتر روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از این پوشش برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: در مراغه نیز ۴۵ روستای فاقد پوشش شبکه تلفن همراه وجود دارد که براساس برنامه ریزی ها ۲۰ روستا از این مجموع تا پایان امسال و ۲۵ روستای دیگر نیز در سال آینده دارای پوشش خواهند شد.

وی از اجرای شبکه فیبر نوری در آذربایجان شرقی خبرداد و اضافه کرد: در این راستا، ۳۱۰ کیلومتر فیبرنوری در این استان اجرا می شود که برای این منظور نیز ۱۱۰ نقطه شناسایی شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار