رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پویش «آرزوهای تهران» کمبودهای هر ناحیه را برای ما روشن کند، گفت: رسیدن به ۱۵ میلیون سفر روزانه با حمل‌ونقل عمومی آرزوی من برای شهروندان تهرانی است.
کد خبر: ۷۹۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 05 November 2019

به گزارش تابناک تهران، «محسن هاشمی» در مراسم آغاز پویش شهروندی آرزوهای تهران اظهار داشت: برگزاری یک پویش و حرکت مدنی جهت تحقق مطالبات شهروندان یکی از راهبردهای مدیریت شهری است و با استفاده از نظرسنجی‌ها می‌توان راحت‌تر به ایده‌ها و مطالبات مردم رسید.
وی گفت: مزیت پویش آرزوهای تهران این است که می‌تواند کمبودهای هر ناحیه را برای ما روشن کند؛ با این روش می‌توانیم به‌مرور مناطق دیگر را هم پوشش دهیم و در کل تهران از مزایای آن استفاده کنیم، چرا که این پایش و پویش هزینه بسیار کمی دارد.
هاشمی با اشاره به نظرسنجی‌ از شهروندان در ابتدای فعالیت شورای پنجم اظهار داشت:‌ رفع معضل آلودگی هوا و ترافیک و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر از اولویت هایی بود که مردم تهران در این نظرسنجی عنوان کردند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از آرزوهای مشخص مردم تهران بهبود سیستم اتوبوس‌رانی و حمل‌ونقل عمومی است گفت: مردم می‌خواهند ظرفیت استفاده از اتوبوس‌رانی را افزایش دهیم در حالی که باید در طول ۱۰ سال گذشته این ظرفیت را ۳۰ درصد بیشتر می‌کردیم.
وی گفت: از طرف دیگر درست این بود که متوسط عمر اتوبوس بیشتر از ۵ یا ٨ سال نشود اما الان که دقت می‌کنیم می‌بینیم دغدغه حمل‌ونقل و محیط‌زیست به درستی مد نظر دولتمردان و مسئولان قرار نداشته است.
هاشمی ادامه داد:‌ اکنون تعداد اتوبوس‌ها کمتر از ۶ هزار دستگاه است و عمر متوسط آن‌ها نیز بالای ۱۱ سال شده است.
وی با بیان اینکه هنوز ظرفیت مترو روزانه ٢میلیون سفر است، اظهار داشت: دولت در این مورد نیز تمهیداتی اندیشیده و  سال ٩۵ قرار شد ٢میلیارد دلار برای تامین واگن‌های مترو هزینه شود اما بوروکراسی مانع تحقق این هدف شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد:‌ برغم وجود ۱۰ کارخانه اتوبوس‌سازی و ۴ کارخانه واگن‌سازی در کشور، هنوز نتوانسته‌ایم به این هدف برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار