مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به سالگرد اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران در اظهاراتی مداخله‌جویانه مجددا خواستار آزادی جاسوسان آمریکایی در ایران شد.
کد خبر: ۷۹۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ 05 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه پمپئو در صفحه توئیتر خود، مجددا خواستار آزادی جاسوسان آمریکایی در ایران شد.

پمپئو با اشاره به سالگرد اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۵۸ در توئیتی نوشت: «دولت ترامپ صراحتا از ایران خواسته که تمام آمریکایی‌های زندانی و مفقود را آزاد کند.»

وی سپس نام افرادی را مانند رابرت لوینسون، مامور پلیس فدرال آمریکا مفقود شده در خلیج فارس، شیو وانگ، جاسوس دو تابعیتی چینی-آمریکایی که در پوشش استاد دانشگاه به ایران آمده بود و نمازی‌ها که به جاسوسی برای سرویس‌های امنیتی آمریکا متهم هستند، ذکر کرده و خواستار آزادی آن‌ها شد.

وزیر خارجه آمریکا در پایان تهدید کرد ایالات متحده تا زمان آزادی این افراد، از پای نخواهد نشست.

پمپئو خواستار آزادی جاسوسان آمریکایی شد

در همین حال برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با این شبکه خبری به تکرار ادعا‌های بی‌اساس علیه ایران پرداخته و گفت: «ایران از تصمیمات هسته‌ای خود برای ترساندن کشور‌های اروپایی استفاده می‌کند و ما به این کار باج‌گیری هسته‌ای می‌گوییم.»

وی همچنین افزود: «اقدام ایران در راه‌اندازی سانتریفیوژ‌های جدید و پیچیده، گامی در مسیر اشتباه بود.»

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد: «حوثی‌ها مسیر خود را از ایرانی‌ها جدا کرده‌اند و نشان داده‌اند از رژیم ایران فاصله دارند.»

برایان هوک گفت: «ما خواستار پایان یافتن جنگ در یمن هستیم، ولی بزرگترین مانع رژیم ایران و نواب آن هستند.»

وی همچنین در اظهاراتی توهین‌آمیز ادعا کرد: «ژنرال قاسم سلیمانی باید در تهران باشد، نه در بغداد.»

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی خبری در مقابل کاخ سفید، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه صدای آمریکا درباره اینکه چه اقدامی باید در واکنش به راه‌اندازی سانتریفیوژهای پیشرفته ایرانی انجام شود، گفت: «ما در حال بررسی آن هستیم، خواهید دید.»

وی همچنین در پاسخ به این سوال که تحریم‌ها تا کجا؟ تحریم‌ها دیگر کافی نیستند؟ بدون دادن جوابی روشن فقط به گفتن یک کلمه بسنده کرد: «ببینید!»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار