مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از 107 شهر اصفهان، طرح هدایت اب های سطحی را در 87 شهر اصفهان به اجرا درآمده است.
کد خبر: ۷۹۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ 04 November 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، منصور شیشه فروش در بازدید از طرح پیشگیری از سیل در بهارستان اظهار داشت: پیش بینی شده است که در آذرماه سیلاب های ناگهانی را در اصفهان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در روستاها سیل بندها را اجرایی کردیم که امسال منابع طبیعی 55 میلیار تومان برای طرح‌های آبخیزداری در نظر گرفته و ۲۸ طرح پیشگیری از سیلاب، ساخت بند و دیگر سازه‌های آبخیزداری را در استان اجرایی می‌کند،افزود:  در کارگروه سیلاب استان پیش بینی کردیم که تا پایان امسال بالغ بر 9 هزار و 500 کیلومتر لایه روبی کنیم .

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در قالب اجرای طرح  پیشگیری از سیل ادامه داد: در بهارستان 5 میلیارد تومان از سوی شرکت عمران بهارستان برای لایه روبی  3 کیلومتردر بالا دست قلعه شور و روستای کیچی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان هر شهر و منطقه ای را معین چندین منطقه دیگر کردیم به این صورت که بهارستان را معین منطقه 5 و 6 اصفهان و متقابل مناطق هم برای بهارستان که در سوانح و حوادث به کمک یکدیگر بیایند، افزود: استان اصفهان معین هشت استان مجاور و منطقه دو تهران بزرگ است و قرار است مانوری عملیاتی در این زمینه بزودی اجرا شود.

شیشه فروش گفت: طرح مطالعاتی سیلاب برای جلوگیری از وقوع این پدیده در یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر از مسیرهای عبور آب، حریم و بستر رودخانه‌های این استان انجام شده است.

شیشه فروش افزود: ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی که در حریم و بستر رودخانه‌ها بوده آزادسازی و ۱۰۰ ویلا به ویژه در حاشیه رودخانه زاینده‌رود تخریب شدند.

 

بیش از 17 کارگروه سیل در سطح شهرستان اصفهان برگزار شد

کارشناس شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از 17 کارگروه سیل در سطح شهرستان اصفهان تاکنون برگزار شده است.

 بهنام هوایی نیز در خصوص پروژه آزادسازی مسیر سیلاب روستای کیچی در حوالی بهارستان اظهار داشت:با توجه به اینکه بهارستان در نزدیکی کلاه قاضی قرار دارد به همین دلیل بدنبال بارش های شدید در معرض سیلاب است و همین مسئله باعث شد که طرح مطالعاتی سیل بندی را برای بهارستان آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول  احیای 2 کیلومتر از مسیر بهارستان را با دبی بالای 10 متر مکعب آغاز کردیم، ادامه داد: در طرح مطالعاتی سیل بندی بهارستان و روستاهای اطراف 18 کیلومتر دیده شده است.

هوایی افزود: طرح سیل بندی بهارستان با وجودی که از 20 سال گذشته مطرح شده اما به خاطر اینکه در خارج از شهر بهارستان بود و در محدودیت اختیارات شهرداری ها نبود به همین دلیل کار به تعویق افتاد اما طی جلسات متعددی که با فرمانداری و استاناری و جهاد کشاورزی صورت گرفته و همکاری خوب شهرداری بهارستان و شرکت عمران بهارستان موفق به اجرای این طرح شدیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار