بی توجهی به آزمایشات قبل ازدواج
قریب به 6 هزار معلول در سراوان شناسایی شده و تحت پوشش سازمان قرار گرفته اند که تعداد قابل توجهی ناشی از ازدواج های فامیلی و بی توجهی به آزمایشات قبل ازدواج است.
کد خبر: ۷۹۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲ 04 November 2019
بی توجهی به آزمایشات قبل ازدواج عامل افزایش 6 هزار نفری معلولین در سراوان

جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی با حضور  فرماندار، عزیز ارباب رئیس بهزیستی، شیرزاد بزرگزاده رئیس شورای شهر از مراکز توانبخشی امید و نور بازدید کردند.
 
فرماندار سراوان در این بازدید ضمن تبریک روز جهانی معلولین و تشکر از اداره بهزیستی بر پیگیری و مرتفع کردن مشکلات معلولین شهرستان، برخورداری از حقوق شهروندی را حق تمامی معلولین در جامعه عنوان کرد.
 
وی ضمن تشکر و قدردانی از مراکز و موسسات دولتی و غیردولتی وابسته به بهزیستی، اظهار داشت: خدمت گذاری در این عرصه یقینا موجب رضایت پروردگار خواهد بود.
فرماندار شهرستان سراوان نیز بر استعدادیابی معلولان و آموزش مبتنی بر مهارت در راستای احساس امیدواری و انگیزه در جامعه تاکید کرد و گفت: معلولین دارای استعدادهای خوبی در زمینه های مختلف هنری و فکری هستند.
عزیز ارباب رئیس بهزیستی شهرستان سراوان در این بازدید عنوان کرد: قریب به 6 هزار معلول در سراوان شناسایی شده و تحت پوشش سازمان قرار گرفته اند که تعداد قابل توجهی ناشی از ازدواج های فامیلی و بی توجهی به آزمایشات قبل ازدواج است.
وی یادآوری کرد: مرکز توانبخشی امید ‌محل تربیت و آموزش معلولان زیر 15 سال با بهره هوشی آسیب پذیر که توانایی آموزش دیدن در مدارس استثنایی را ندارند با کمک فیزیوتراپی، موسیقی درمانی و گفتار درمانی تحت آموزش قرار می گیرند که با کمک دولت هزینه ایاب و ذهاب و آموزش این کودکان رایگان می باشد.
رئیس بهزیستی سراوان نیز تصریح کرد: مرکز توانبخشی نور برای نوجوانان معلول ذهنی بالای 15 سال بوده که مشغول به یادگیری می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار