زارع از وجود ۱۸۹ طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در گیلان خبر داد که برای سه هزار و ۱۵۳ نفر شغل ایجاد می کند.
کد خبر: ۷۹۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ 03 November 2019

تابناک / «ارسلان زارع» عصر امروز(یک‌شنبه، ۱۲ آبان) در نشست سرمایه‌گذاری گیلان در سالن اجتماعات استانداری اظهارکرد: گیلان در جذب سرمایه‌گذاران خارجی موفق عمل کرده و در کشور پیشرو است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان به‌لحاظ جذب سرمایه‌گذار خارجی رتبه سوم را بین استان‌های کشور دارد گفت: از سال 83 تاکنون بیش از 2 هزار و 700شغل با ایجاد سرمایه‌گذاری خارجی در استان فراهم شده است.

 

زارع اذعان کرد: در حال حاضر طبق گزارش‌های دریافتی، 25 درصد تامین مالی طبق برنامه ششم در گیلان از طریق تسهیلات بانکی که به روش سنتی است، انجام می‌شود و این در حالی است که تمرکز دولت برروی تامین منابع مالی از حوزه خارجی و سرمایه‌گذاری فاینانس است.

 

وی با بیان اینکه یک چهارم سرمایه‌گذاری در گیلان بایستی از منابع سرمایه‌گذاری خارجی تامین شود بر شناسایی ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد و افزود: فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران خارجی اعم از اروپایی و آسیایی به امنیت سرمایه‌گذاری در ایران اطمینان دارند.

 

زارع با اشاره به برخی پروژه‌های نیمه‌تمام در گیلان خاطرنشان کرد: می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی در این بخش بهره گرفت.

 

وی اظهار کرد: با وجود اینکه کشور ایران از 50سال گذشته روند توسعه رو آغاز کرده اما از برخی کشورهایی آسیایی که 10سال پیش این روند را آغاز کرده‌اند، بسیار عقب مانده است زیرا این کشورها از سرمایه‌گذار خارجی در توسعه و عمران بهره برده‌اند.

 

استاندار گیلان به ظرفیت‌های بالای گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: 189 طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد در گیلان وجود دارد که حجم سرمایه‌گذاری بالایی دارند و برای سه هزار و 153 نفر نیز ایجاد اشتغال می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار