مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: تاکنون در شهرهای زیر ۲۵ هزارنفر استان ۲۳۶ هزار جلد سند صادر کرده که تاکنون با همه اقدامات ۹۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی سند دار شده و مالکیت آن ها امروز مشخص است.
کد خبر: ۷۹۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 03 November 2019

غلامحسین خانی در نشست تخصصی نقش زنان روستایی در توسعه پایدار با حضور بانوان شوراهای اسلامی روستاها و فرمانداری های استان اظهار کرد: بنیاد مسکن یک نهاد عمومی غیردولتی است که در ۲۱ فروردین ۵۸ اولین نهادی بود که توسط امام راحل تشکیل شد و تشکیل آن برای کمک به خانه دار کردن اقشار محروم و کم درآمد جامعه بود.

وی با اشاره به اینکه در دهه ۶۰ بنیاد مسکن نقش موثری در بازسازی مناطق جنگی داشته است، افزود: پس از بازسازی مناطق جنگی تدوین طرح های هادی روستاها برعهده بنیاد مسکن گذاشته شد و در برنامه پنجم و ششم توسعه همه طرح های هادی روستایی توسط مشاوران طرح تهیه و به فرمانداری ها و بخشداری ها ابلاغ شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان با اشاره به وجود ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان اصفهان تصریح کرد: در بحث طرح های هادی اعتبارات تملک دارایی، اعتبارات ملی و اعتبارات ارزش افزوده در اختیار امور روستایی استانداری قرار می گیرد که بنیاد مسکن و امور روستایی استانداری همچنین بهیاری ها و فرمانداری ها با تعاملات خوب خود تسهیلات خوبی همچون قیر رایگان برای استان دریافت کرده اند که در سال ۹۴ به جای هشت هزار تن قیر رایگان نزدیک به ۳۵ هزار تن قیر وارد استان اصفهان شد و با این میزان قیر رایگان ۳۰۰ روستای استان آسفالت شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ واگذاری قیر به صورت ریالی بود، افزود: در سال ۹۷، ۱۱ میلیارد تومان سهم استان اصفهان بود اما با همه  تلاش ها ۴۶ میلیاردتومان قیر رایگان وارد استان و زمینه آسفالت ۲۸۰ روستای دیگر استان را فراهم کرد همچنین زیرساخت های آسفالت در ۱۵۰ روستای استان انجام شده و هم اکنون برای اختصاص قیر رایگان پیگیری های لازم برای این روستاها در حال انجام است.

خانی با اشاره به اینکه در توسعه روستا مهم ترین هدف ایجاد مهاجرت معکوس است، گفت: در مووضع سنددار کردن خانه ها و اماکن روستایی هم بنیاد مسکن تا به حال در شهرهای زیر ۲۵ هزارنفر استان ۲۳۶ هزار جلد سند صادر کرده که تاکنون با همه اقدامات ۹۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی سند دار شده و مالکیت آن ها امروز مشخص است.

وی درخصوص تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی روستایی گفت: از سال ۸۴ مقاوم سازی مسکن روستایی به طور جدی در دستور کار قرار گرفت به نحوی که سالانه به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی اعتبارات لازم با کارمزد پنج درصد برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی در اختیار روستاییان قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان با بیان اینکه مبلغ وام مقاوم سازی واحدهای مسکونی ۴۰ میلیون تومان است، گفت: امسال ۱۰ هزار واحدمسکونی روستایی را برای گرفتن تسهیلات بازسازی به بانک ها معرفی می کنیم که در این کار و کمک به بنیاد مسکن قطعا اعضاء شوراها و دهیاری ها می توانند با کمک های فکری خود بنیاد مسکن را یاری کنند.

وی درخصوص اشتغال روستایی گفت: در مورد ایجاد اشتغال روستایی اعضاء شوراها ودهیاری‌ها می توانند با تشویق مردم و بسیج مردمی در حوزه های مختلف اقتصادی آن ها را برای مشارکت و ایجاد اشتغال تشویق کنند.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار