چهارمین رویداد استارتاپی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در روز چهارشنبه ۸ آبان ماه ۹۸ آغاز گردید.
کد خبر: ۷۹۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ 03 November 2019

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی،  این برنامه که به همت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کرمان برگزار شده است از اولین روز با استقبال حدود ۱۰۰ نفر از سراسر کشور همراه بود.

افتتاحیه رویداد، ساعت ۱۴ بعد از پذیرش و پذیرایی حضار آغاز شد و در ابتدا آرش سروری، تسهیلگر رویداد، ضمن خوشآمد گویی برنامه را معرفی نمود. سپس دکتر رشیدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به سخنرانی کوتاه و خوشآمد گویی به میهمانان پرداختند.

به عنوان دومین سخنران افتتاحیه، دکتر پرداختی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دبیر کل چهارمین رویداد استارتاپی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، گزارش جامعی از فعالیت های کارآفرینانه و رویداد های استارتاپی گذشته در کرمان ارائه کردند و توضیحاتی درمورد محصولات تولید شده در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری کرمان و همچنین مراکز تحقیقاتی و شتابدهنده های فعال در این استان دادند.

در آخرین بخش افتتاحیه، دکتر حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و رئیس کل رویداد در رابطه با بازار کار حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و راهکار های پیشرفت کشور در این صنعت نوین سخنرانی ایراد فرمودند. ایشان ضمن اشاره به ویژگی های دانشگاه نسل سوم و چهارم و پتانسیل بالای جوانان کشور بر لزوم کاربردی کردن دانش، تولید محصول و خدمت و تجاری سازی آن ها در تمامی حوزه ها به ویژه علوم نوین و آینده داری مانند پزشکی بازساختی تاکید کردند.

در ادامه دکتر سلاجقه، نماینده خیریه کمک، صحبت کوتاهی در مورد فعالیت های این موسسه خیریه داشتند.

پس از پایان افتتاحیه، مهندس سروری، تسهیلگر چهارمین رویداد استارتاپی در حوزه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، به ارائه جامعی در زمینه تعریف استارتاپ و ویژگی های آن پرداختند و نمونه هایی از استارتاپ های موفق ایران و جهان را بیان و بررسی کردند. ایشان ضمن توضیح ویژگی و شرایط یک ایده خوب بر کار تیمی تاکید کرد و اعضای یک تیم استارتاپی را تشریح نمود.

در بخش بعدی رویداد استارتاپی ارائه و انتخاب ایده ها انجام شد به این ترتیب که ابتدا برگه هایی میان شرکت کنندگان توزیع شد تا عنوان و توضیح مختصری از ایده های خود بنویسند، ۵۸ ایده ثبت شد که هر کدام به مدت ۱ دقیقه فرصت برای توضیح ایده خود و جلب نظر منتور ها و سایر شرکت کنندگان داشتند. پس از اتمام ارائه ها همزمان با زمان استراحت و پذیرایی شرکت کنندگان و منتور ها به ایده ها رای داده و ۱۲ ایده انتخاب گردید.

قبل از اعلام ایده های منتخب، سروری به معرفی کتب و رویداد های مفید در حوزه استارتاپ و کارآفرینی پرداخت.

بعد از معرفی ‌۱۲ ایده انتخاب شده صاحبان آن ها مجدد ۱ دقیقه زمان برای توضیحات تکمیلی و جذب عضو داشتند و پس از اتمام ارائه ها تیم هر ایده تشکیل شد.

در پایان نخستین روز از این رویداد همه شرکت کنندگان در محل مجتمع برج اول شهر کرمان در کنار صرف شام به شبکه سازی و تعامل پرداختند تا روز دوم با آموزش های لازم بتوانند ایده خود را در گروه ها پرورش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار