مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: شبکه برق ایران و عراق از طریق شبکه برق خوزستان برای تبادل انرژی دو طرفه همسان‌سازی(سنکرون) شد.
کد خبر: ۷۹۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹ 02 November 2019

محمود دشت بزرگ بیان کرد: سنکرون سازی به معنی وصل کردن ۲ شبکه کاملاً مجزا به هم است به طریقی که هیچ نوع شدت جریان ضربه‌ای قابل ملاحظه ای ایجاد نشود و به نوعی همسان سازی و رویت پذیری در بین شبکه برق دو کشور رخ داده است.

وی افزود: روز گذشته با حضور استاندار خوزستان در دیسپاچینگ جنوب، وزیر نیرو و معاون وزیر انرژی عراق در تهران، این سنکرون سازی انجام و شبکه برق دو کشور به هم وصل شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: این همسان و هم فاز سازی کمک می کند تا تبادل برق به راحتی انجام و حجم انتقال برق افزایش پیدا کند و حتی در صورت نیاز از شبکه عراق، برق دریافت کنیم.

دشت بزرگ سنکرون سازی شبکه برق ایران و عراق از طریق شبکه برق خوزستان را نشانی از قابلیت و ظرفیت منصوبه برق در خوزستان اعلام کرد.

وی تاکید کرد: سنکرون سازی به ما این فرصت را می دهد تا از طریق شبکه برق عراق به کشورهای همسایه آن نیز وصل شده و به قدرت هاب انرژی در منطقه تبدیل شویم.

دشت بزرگ تاکید کرد: در حال حاضر میزان صادرات برق ایران به کشور عراق در بالاترین میزان خود است و طبق برنامه ریزی هایی که انجام شده بنا است حجم صادرات و تبادل انرژی بین دو کشور افزایش یابد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار