هایده شیرزادی در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل شرکت بازیافت مواد تولید کود آلی کرمانشاه گفت: مردم باید هزینه مدیریت پسماند خود را بپردازند زیرا شهرداری فرسوده وامکانات و بودجه کافی ندارد.
کد خبر: ۷۹۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 02 November 2019

هایده شیرزادی در خصوص علل بازگشت به روش سنتی در جمع آوری زباله های سطح شهر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: ظاهرا شهرداری قصد دارد با این روش مردم رامجاب کند تا در ساعت خاصی زباله ها را تخلیه کنند و در ساعت مشخصی هم جمع آوری شود.

 وی با تاکید بر لزوم آگاه سازی مردم توسط رسانه ها، به تشریح پیشنهاد خود در این باره پرداخت و گفت: برای حذف زباله گردی و جلوگیری از تجمع زباله ها، باید مردم قبول کنند که در داخل واحدها به نسبت جمعیت دو باکس مستقر شود یکی برای زباله ی تر و دیگری برای زباله خشک، و ساعت های مشخصی برای تخلیه مخزن مشخص شود به این ترتیب زباله گردی حذف می شود و شهر پاکیزه تری خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت بازیافت مواد تولید کود آلی کرمانشاه با اشاره به  هزینه بر بودن طرح، اذعان داشت: بایستی این طرح در یک محله به عنوان پایلوت اجرا و مخزن گذاری شود و بعد از رصد، ضعف و قوت هایش را بررسی کنیم سپس در یک برنامه ۲ تا ۴ ساله در سطح شهر کرمانشاه اجرایی شود.

 شیرزادی تصریح کرد: هزینه این طرح باید توسط مردم تقبل شود، طبق بررسی های ما هزینه ی صفر تا صد مدیریت پسماند یک نفر در سال حدود ۵۰ هزار تومان است. تا مردم برای بهبود وضعیت خود مشارکت نکنند تحولی صورت نمی گیرد.

وی مسئولیت اجتماعی مردم در مقابل محیط زیست را پایین عنوان کرد و گفت: قانون هم پرداخت هزینه بازیافت توسط مردم را تصویب کرده، ناوگان های شهرداری فرسوده است و امکانات و بودجه کافی ندارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار