دبیر جایزه جهانی خشت طلایی در افتتاحیه مراسم «شهرهای هوشمند» گفت: روز جهانی شهرها از سال ۲۰۱۳ در تقویم سازمان ملل جای گرفت تا سیاست‌گذاران، حکمرانان و از همه مهم‌تر شهروندان به سمت شهرهای پیشرفته‌تر، پر رونق‌تر و زیست پذیرتر حرکت کنند.
کد خبر: ۷۹۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ 02 November 2019

رویداد جایزه جهانی خشت طلایی تهران افتتاح شد

به گزارش تابناک تهران، گشتاسب مظفری دبیر جایزه جهانی خشت طلایی تهران در مراسم شهرهای هوشمند که صبح روز شنبه با حضور وزیر ارتباطات، معاونان وزیر ارتباطات و مسئولان حوزه فاوای شهرداری تهران و محمت دومان نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و مهمانان خارجی برگزار شد، افزود: شهر بهتر و زندگی بهتر شعار این رویداد است. ما از سال ۲۰۱۴ این مراسم را برگزار کرده‌ایم.

 معاون امور بین‌الملل شهرداری تهران اضافه کرد: همزمان با رویداد شهرها، جایزه خشت طلایی را برگزار کردیم تا به مدیران شهری کمک کند تا از تجربیات یکدیگر استفاده کنند. تبادل تجارب و شبکه سازی به ما کمک می‌کند که زیرساخت‌های بهتری را برای شهر مهیا کنیم.

۳۱ اکتبر از سوی سازمان ملل به نام «روز جهانی شهرها» نامگذاری شده است. این روز فرصتی برای دولت‌ها، نظام ملل متحد به ویژه برنامه اسکان بشر ملل متحد، سازمان‌های بین‌المللی مرتبط، جامعه مدنی و سایر ذی نفعان و فعالان شهری جهت اهتمام به توسعه پایدار شهری در سرتاسر جهان است.

موضوع کلی این روز باور به این جمله است «شهر بهتر، زندگی بهتر»، و شعار امسال آن: «تغییر جهان: نوآوری و زندگی بهتر برای نسل‌های آینده» است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار