مرکز آمار، شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان در مهر 98 را منتشر کرد
مرکز آمار، در تازه‌ترین گزارش خود، بازهم بیشترین نرخ تورم 12 ماهه خانوارهای روستایی را در بین استان‌های کشور به نام کردستان ثبت کرد؛ این گزارش برگ دیگری از کارنامه غیرقابل دفاع «بهمن مرادنیا» در حوزه اقتصادی استان است؛ شاید چاره‌ای جز این نباشد که مردم کردستان تا عزل استاندار فعلی، این تورم را تحمل کنند.
کد خبر: ۷۹۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 01 November 2019

به گزارش تابناک کردستان، مرکز آمار ایران، دوشنبه، ششم آبان‌ماه جاری، گزارش شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان در مهر 98 را منتشر کرد که طبق آن، کردستان همانند ماه قبل بیشترین نرخ تورم 12 ماهه خانوارهای روستایی را در بین استان‌های کشور دارد.

طبق گزارش، کردستان در نرخ تورم سالانه هم، مانند شهریورماه امسال، تنها با چند دهم اعشار اختلاف در عدد نرخ تورم، پس از ایلام بالاترین نرخ تورم 12 ماهه را در مقایسه با سایر استان‌های کشور دارد.

در گزارش یادشده، نرخ تورم 12 ماهه «خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها» در کردستان 62.2 درصد و نرخ تورم 12 ماهه کالاهای غیرخوراکی و خدمات هم 41.6 درصد اعلام شده است.

در گزارش درگاه ملی آمار، تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور، به تفکیک استان و در قالب 12 گروه اصلی منتشر شده است که تورم سالانه کردستان در نیمی از «گروه‌های اصلی» اعلامی توسط مرکز آمار، از کل کشور بیشتر است!

بر اساس گزارش، در گروه‌های «خوراکی و آشامیدنی‌ها»، «پوشاک و کفش»، «مبلمان و لوازم خانگی»، «تفریح و فرهنگ»، «هتل و رستوران» و گروه «کالاها و خدمات متفرقه»، تورم سالانه کردستان از کل کشور بالاتر است اما در گروه‌های «دخانیات»، «مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها»، «بهداشت و درمان»، «حمل و نقل»، «ارتباطات» و «آموزش» از میانگین کشور کمتر است.

وضعیت کردستان در بحث تورم در مقایسه با سایر استان‌های کشور بر اساس گزارش مرجع رسمی آمار کشور به هیچ وجه مناسب نیست؛ آنکه باید مسئولیت همه نابسامانی‌ها در این حوزه را بپذیرد هم، کسی نیست جز استاندار کردستان؛ بپذیرد یا نه بر اصل موضوع خدشه‌ای وارد نیست.

چند ماه بیشتر به انتخابات مجلس نمانده است؛ تا آن زمان بعید است در سطح مدیریت عالی اجرایی استان تغییری روی دهد؛ انگار فعلاً راهی جز ادامه تحمل «مرادنیا» و عملکردش وجود ندارد! و انگار چاره‌ای جز این نیست که مردم کردستان تا چند ماه پس از برگزاری انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و انتخاب نمایندگانی غیرمنفعل و صد البته عزل این استاندار، اوضاع فعلی اقتصادی استان، بویژه مسئله تورم را تحمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار