فرمانده انتظامی استان مرکزی
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: نظارت بر مجموعه فعالیت‌های پلیس در استان مرکزی افزایش می‌یابد
کد خبر: ۷۹۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 31 October 2019

نظارت بر مجموعه فعالیت‌های پلیس در استان مرکزی افزایش می‌یابد

سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی صبح امروز در جلسه پرسش و پاسخ کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان خنداب، بر اهمیت جایگاه نظارت در مجموعه سازمانی تاکید کرد و اظهار داشت: اگر موضوع نظارت به درستی مورد توجه و اجرا قرار گیرد، علاوه بر ایجاد پویایی و تحرک در مجموعه، تکامل و پیشرفت سازمانی را نیز به دنبال دارد.

وی افزود: هر مجموعه سازمانی منابع و امکاناتی دارد که برای رسیدن به اهداف سازمان باید از آن‌ها به صورت مطلوب و بهینه بهره‌برداری کند که تنها در سایه وجود نظارت و کنترل امکان‌پذیر نیست و این مهم با توجه به تعدد ماموریت‌ها در نیروی انتظامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: توجه به برنامه‌ریزی‌های پیشگیرانه در ارتقاء امنیت و توسعه خدمت‌رسانی به مردم امری مهم و ضروری است بنابراین نـظام ارزیابی عملـکـرد، پایه اصلی و مهم زیـر نظام‌های منـابع انسانی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین ارزیابی عملکرد کارکنان نیروی انتظامی فرآیندی بسیار مهم و از حساس‌ترین مسائلی است که باید نسبت به آن دقت و حساسیت داشت،  از سوی دیگر آینده‌نگری ضرورت بسیار مهم در ماموریت‌های پلیس قلمداد می‌شود که در این راستا هم‌افزایی سازمانی در پیشبرد ماموریت‌ها نقشی مهم و ضروری به شمار می‌رود.

مفخمی شهرستانی افزود: هم‌افزایی و همراهی بین یگان‌های انتظامی به توزیع درست و هماهنگ فعالیت‌ها کمک کرده و بازدهی سازمانی در تحقق اهداف را افزایش می‌دهد که باید توجه داشت بزرگ‌ترین آفت مدیریت رضایت از وضع موجود است و همواره باید با تدبیر و برنامه‌ریزی به دنبال بهتر شدن وضعیت موجود باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری، اقتدار، دانش‌بنیانی در انجام مأموریت‌ها، اخلاق‌مداری، تعمق در اجرای دقیق مأموریت‌ها، توجه به حقوق شهروندی از مهم‌ترین رسالت‌ها در انجام مأموریت‌های پلیس است، بنابراین کارکنان انتظامی استان مرکزی باید همواره با اهتمام روزافزون در اجرای فرامین مقام معظم رهبری بازخوردی ستودنی از نوع عملکرد یک پلیس ولایی را در بستر جامعه به نمایش بگذارند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: بر این باوریم که نظارت‌پذیری هر سازمانی نشانه کمال، بلوغ، پویایی و بالندگی آن سازمان است، بنابراین نظارت و کنترل از انحراف استاندارد‌های تعریف‌شده جلوگیری کرده و بسترساز شناسایی و قدردانی از افراد خلاق، دلسوز و اثرگذار در سازمان می‌شود.

مفخمی شهرستانی با اشاره به ویژگی‌های کارآمدی در نوع مأموریت‌های پلیس گفت: مدیریت دانش، به عنوان یک نیاز راهبردی برای مؤسسات، سازمان‌ها و نهاد‌های خدماتی، چون ناجا ضروری است، زیرا که مدیریت دانش، تضمین‌کننده برتری‌های بلندمدت برای سازمان‌ها و جوامع و میزان بهره‌گیری آن‌ها از سرمایه‌های انسانی، فکری و اطلاعاتی است.

وی بیان کرد: بالا بردن استاندارد‌ها و ارتقاء سطح خدمات با رویکرد پاسخگویی، شفافیت، خدمت مؤثر، نگاهی اقناعی به افکار عمومی، توجه به شاخص‌های امنیت روانی، توجه به حقوق شهروندی و دوری از رفتار‌های ناقض حقوق شهروندان از مصادیق و معیار‌های پلیس مکتبی بوده که در این راستا ارتقاء برنامه‌های آموزشی امری مهم و ضروری به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار