معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت: متوسط هزینه زندگی یک خانوار شهری ۳۵ میلیون تومان است.
کد خبر: ۷۹۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 31 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه ب نقل از مهر،جواد مصطفایی در خصوص درآمد کرمانشاهیان بر اساس آخرین آمار و نسبت این درآمدها به هزینه خانوارهای کرمانشاهی و همچنین مقایسه آن با میانگین کشوری، اظهار داشت: طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار با قدمتی ۵۰ ساله از مهمترین طرح های آماری مرکز آمار کشور است.

وی هدف کلی این طرح را برآورد متوسط هزینه‌ها و درآمدهای خانوارهای شهری و خانوارهای روستایی در سطح کشور و استان‌ها دانست و گفت: در سال ۹۷ تعداد ۲۰ هزار و ۳۵۰ خانوار نمونه در نقاط شهری و ۱۸ هزار و ۶۱۰  خانوار نمونه در نقاط روستایی کشور آمارگیری شدند که از این تعداد ۶۶۵ خانوار نمونه در نقاط شهری و ۷۰۸ خانوار نمونه در نقاط روستایی مربوط به استان کرمانشاه بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه اشاره ای به متوسط هزینه خانوارهای شهری کشور داشت و گفت:  متوسط هزینه سال ۹۷ خانوارهای شهری در کشور ۳۹ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه افزود: نگاهی به اهم نتایج این طرح  در سال ۹۷ و در مناطق شهری و روستایی استان کرمانشاه نیز نشان می‌دهد که متوسط هزینه‌ کل خالص سالانه‌ یک خانوار شهری ۳۵ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان بوده است.

وی از افزایش ۱۹.۳ درصدی متوسط هزینه خانوارهای شهری در کشور طی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن خبر داد و گفت:  این تغییرات برای خانوارهای شهری استان کرمانشاه  ۳۹.۷ درصد بوده است.

بررسی متوسط درآمد خانوار شهری در کرمانشاه

مصطفایی متوسط درآمد اظهار شده خانوارهای شهری کشور طی سال ۹۷ را به میزان ۴۳ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۵۰۰ تومان و متوسط درآمد خانوارهای کرمانشاهی طی این مدت را ۳۵ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۲۰ تومان اعلام کرد و گفت: این میزان برای خانوارهای شهری کشور نسبت به سال ۹۶  به میزان ۱۸.۵ درصد و برای خانوارهای کرمانشاهی استان کرمانشاه نسبت به سال ۹۶ میزان ۳۷.۸ درصد  بوده است.

این مسئول تصریح کرد: از هزینه‌ کل سالانه‌ خانوار شهری ۱۰ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان با سهم ۲۸.۹ درصد مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی و ۲۵ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۰۰ تومانی با سهم ۷۱.۱ درصد مربوط به هزینه‌های غیرخوراکی بوده است.

وی ادامه داد: دربین هزینه‌های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با  ۲۳.۲ درصد مربوط به هزینه‌ گوشت و در بین هزینه‌های غیرخوراکی بیشترین سهم با ۳۶.۹ درصد مربوط به هزینه مسکن بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت: همچنین متوسط درآمد اظهار شده‌ سالانه‌ یک خانوار شهری ۳۵ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان بوده که نسبت به سال قبل ۳۷.۸ درصد افزایش داشته است.

این مسئول رشد متوسط درآمد سالانه خانوارهای شهری را نزدیک به رشد هزینه کل سالانه دانست.

مصطفایی تصریح کرد: منابع تامین درآمد خانوارهای شهری نشان می دهد که ۲۶.۹ درصد درآمد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ۲۰.۵ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ۵۲.۶ درصد از محل درآمدهای متفرقه خانوار تأمین شده است.

وی گفت: بررسی خانوارهای شهری استفاده کننده از لوازم عمده زندگی در سال ۹۷ نیز نشان می‌دهد که نسبت خانوارهای استفاده کننده از اتومبیل شخصی ۴۶.۱ درصد، یخچال فریزر ۶۶.۰ درصد، جاروبرقی ۸۶.۷ درصد، ماشین لباسشویی ۸۶.۷ درصد و ماشین ظرفشویی ۵.۹ درصد بوده است.

درآمد خانوارهای روستایی در کرمانشاه چقدر است؟

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه متوسط درآمد خانوارهای روستایی کشور را ۲۱ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ میزان ۲۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

این مسئول متوسط هزینه‌ کل خالص سالانه‌ یک خانوار روستایی  در کرمانشاه را طی همین مدت ۲۴ میلیون و ۷۹۱ هزار تومان  اعلام کرد که نسبت به رقم مشابه در سال قبل ۲۴.۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: از هزینه‌ کل سالانه‌ خانوار روستایی ۱۰ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۹۰۰ تومان با سهم ۴۲.۳ درصد مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی و ۱۴ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۶۰۰ تومان  با سهم ۵۷.۵ درصد مربوط به هزینه‌های غیرخوراکی بوده است.

مصطفایی همچنین متوسط درآمد اظهار شده سالانه یک خانوار روستایی در کشور را ۲۳ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ میزان ۳۱.۷ درصد افزایش داشته است.

 وی تصریح کرد: متوسط درآمد اظهار شده‌ سالانه‌ یک خانوار روستایی کرمانشاهی نیز ۲۴ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان بوده است که نسبت به سال قبل ۳۱.۷ درصد افزایش داشته است.

این مسئول عنوان کرد: بر این اساس در سال ۹۷ رشد متوسط درآمد سالانه خانوارهای روستایی نزدیک به رشد هزینه کل سالانه است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار