رئیس اداره امورعشایری شهرستان دهلران گفت : در سال جاری تعداد 24فقره تسهیلات در راستای اصلاح زنحیره تولید گوشت قرمزمبلغ 400میلیون تومان از طریق بانک های عامل به متقاضیان عشایری پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۹۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 30 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ ولی پالیزبان در گفتگو با تابناک اظهار داشت : در شهرستان دهلران 1600 خانوار عشایری با جمعیت بیش از ۸۵۰۰ نفر با در اختیار داشتن حدود ۱۶۰ هزار راس دام سبک به شغل و حرفه دامپروری فعالیت دارند.

وی اظهار داشت : امسال برای نگهداری و مرمت ۱۹۰ کیلومتر از راه های عشایری شهرستان دهلران سه میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان دهلران بیان داشت : از ابتدای سال جاری تا کنون 600تن علوفه مورد نیاز دام عشایر شهرستان از نوع کنسانتره پرواری و شیری ، جو بین عشایر این شهرستان توزیع شده است.

پالیزبان گفت : توزیع ۴۷۶ تن آرد سهمیه عشایر ،بیمه بازنشستگی ۱۲۵ خانوارعشایر ی شهرستان از دیگر خدمات است که به جامعه عشایری دهلران ارئه شده است.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان دهلران گفت : برگزاری دوره های آموزشی ترویجی کوتاه مدت از جمله " بیماری های مشترک انسان و دام ، ضدعفونی جایکاه دام ، پیشگیری و کنترل بیماریهای دامی ، آشنایی با پدافند غیر عامل و آشنایی با زمان و نحوه واکسیناسیون دام به تعداد ۲۰۰ نفر روز انجام شده است.

وی اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۵ هزار مترمکعب آب شرب سالم و بهداشتی توسط ناوگان آبرسانی سیار این اداره در بین ۳۵۰خانوار عشایری کوچنده در سطح مناطق عشایری شهرستان دهلران توزیع شده است./م

برچسب ها: عشایر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار