جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور:
سمنان - معاون امور سلامت و جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور بابیان اینکه دشمنان سال‌ها است که برای ایران اسلامی توطئه می‌کنند، گفت: جنگ‌های سایبری از جمله تهدیدات علیه زیرساخت‌های کشور است.
کد خبر: ۷۹۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 30 October 2019
جنگ‌های سایبری از جمله تهدیدات اساسی علیه زیرساخت‌های کشور است

به گزارش تابناک سمنان: سردار علی مهدی پور صبح چهارشنبه در رزمایش پدافند غیرعامل سایبری استان سمنان به میزبانی هنرستان فامیلی شهر سمنان، با اشاره به تداوم دشمنی و عداوت بدخواهان انقلاب اسلامی علیه کشورمان، ابراز داشت: از زمان پیروزی انقلاب در کشور ما تهدیدات دشمنان نیز علیه کشور ما آغاز شد.

وی بابیان اینکه جنگ‌های سایبری از تهدیدات جدی دشمنان علیه زیرساخت‌های اساسی کشور است، افزود: امروز در سراسر کشورمان، اقدامات مناسبی در راستای مقابله با این تهدیدات انجام‌شده که دراین‌بین نقش پدافند غیرعامل ضروری است.

تمرکز دشمن بر تهدیدات مردم محور

جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور، با اشاره به اینکه تهدیدات مردم محور، از مسائلی است که دشمنان علیه کشورمان به کار گرفته‌اند و باید درباره آن هوشیار بود، تأکید داشت: امروز پدافند غیرعامل راه مقابله با این تهدیدات است.

مهدی پور درباره ضرورت همراهی تمام ارگان‌ها با مسائل و موضوعات پدافند غیرعامل در سطح کشور، گفت: بسیج، بخشی از دفاع غیرنظامی کشور است که همکاری بسیار خوبی را نیز با سازمان پدافند غیرعامل دارد.

وی بابیان اینکه سند پدافند زیستی کشور در سال۹۰ در سه سطح تدوین و به تصویب سازمان غیرعامل کشور رسید، گفت: آموزش‌وپرورش در حوزه پدافند زیستی نقش حمایتی را ایفا می‌کند همچنین ورود و خروج بعضاً کنترل نشده در مرزهای کشور می‌تواند موجب پیدایش آسیب‌ها و تهدیدات زیستی برای هم‌وطنان شود.

احداث آزمایشگاه سطح ۳ در انستیتو پاستور

جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور، بابیان اینکه سند راهبردی امنیت ذخایر ژنتیکی کشور تهیه‌شده است، گفت: با اقدامات انجام‌شده در حوزه پدافند، دیگر نیازی به تدوین سند نداریم بلکه بر اجرای برنامه‌ها متمرکزشده‌ایم لذا در سالجاری، سازوکار جدید پدافند زیستی از نظام ایمنی به نظام امنیتی تغییر خواهد یافت همچنین باید گفت ما در حوزه پدافند نیاز به دانش روز داریم، لذا یکی از اقدامات این سازمان تولید دانش در این زمینه است.‌

مهدی پور ادامه داد: یکی از چالش‌های مهم کشور ما مشکلات و تهدیدات در آزمایشگاه‌ها محسوب می‌شود که با تلاش این سازمان، آزمایشگاه سطح سه انستیتو پاستور در ۲۵ هزار متر مربع در حال احداث است که سطح دانشی و ابزاری ما را در مقابل تهدیدات افزایش خواهد داد.‌

نواختن زنگ پدافند غیرعامل با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در زمره برنامه‌های نخستین روز از هفته پدافند غیرعامل سمنان محسوب می شود؛ هشتم تا پانزدهم آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نام‌گذری شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار