مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به جنگ سایبری آمریکا علیه کشورمان، گفت: تاکنون هیچ حمله سایبری موفقی از سوی کشورهای بیگانه در استان روی نداده است.
کد خبر: ۷۹۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱ 28 October 2019
به گزارش تابناک تبریز، محمدباقر آقایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، شعار این هفته را در سال جاری "پدافند غیرعامل، مقاومت، بازدارندگی با محوریت رونق تولید" اعلام کرد و گفت: بیش از 500 برنامه در تبریز و سایر شهرستان‌های استان به مناسبت این هفته برگزار خواهد شد.

وی از آمادگی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری برای تشکیل قرارگاه پدافند رسانه‌ای در استان خبر داد و افزود: آماده همکاری با تشکل های رسانه ای استان در راستای تحقق این مهم هستیم و امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم در راستای توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل گام برداریم.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی بر ضرورت نهادینه سازی پدافند غیر عامل در بین عموم مردم تاکید کرد و گفت: همزمان با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و اطلاع رسانی، رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل بعد از هفت سال در دستور کار قرار دارد و این نقشه به عنوان نقشه راه استانی مد نظر قرار خواهد گرفت.

آقایی گفت: تلاش می‌کنیم تا درک و احساس مشترک بین مدیران و کارشناسان ایجاد شود و از ظرفیت تمامی دستگاه ها در این راستا استفاده می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از تئوری عبور کرده و در راستای اقدامات عملی گام برداریم تا به مصونیت، ایمنی و پایداری در زیر ساخت های حیاتی دست یابیم.

آقایی با اشاره به اینکه اکنون افکار عمومی به صحنه جنگ تبدیل شده است که برنده کسی است که افکار عمومی را به سمت خود جذب کند، اضافه کرد: دشمن به پیشبرد جنگ ترکیبی «رسانه محور» دست زده است که تغییر آرایش دشمن برای تشدید عملیات روانی تایید کننده این امر است.

وی با بیان اینکه هدف دشمن نفوذ فکری و اعتقادی و سیاسی و فرهنگی است که می‌خواهد با قدرت رسانه به این امر دست یابد گفت: در مورد اهمیت مصون‌سازی افکار عمومی متاسفانه اجماع جدی در کشور وجود ندارد و ما را آسیب پذیر کرده است که باید در راستای مصون سازی افکار عمومی قدم برداریم.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل بدون رسانه نمی‌تواند فراگیر شود ادامه داد: رسانه «پاسدار افکار عمومی» است و باید مراقب ترفندهای دشمن در این زمینه باشیم.

وی رسالت سازمان پدافند غیرعامل را صیانت از جان و مال مردم، صیانت از زیرساخت‌های مهم کشور و صیانت از نظام مدیریتی و حاکمیتی کشور عنوان کرد و خاطر نشان کرد: رسانه در هر سه زمینه نقش اساسی دارد و ما نیازمند همراهی رسانه‌ها هستیم.

وی پدافند غیرعامل را اقدامی فطری و صلح‌آمیز دانست و گفت: در زمان آرامش باید بنیه خود را قوی کنیم چرا که در شرایط بحرانی این امکان فراهم نیست.

با تاکید بر اینکه همه پروژه‌ها باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند، گفت: ۷ شرکت گریددار در زمینه شناسایی آسیب‌های پدافندی داریم و بدون پیوست پدافند غیرعامل اجازه احداث زیرساخت مهم و حیاتی را در استان نمی‌دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :