قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: احساس افسردگی را با ایجاد روابط اجتماعی لذت بخش کنترل و واقعیت‌ها و تحولات زندگی را بپذیرید.
کد خبر: ۷۹۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۵ 28 October 2019

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت، دکتر کاظم فرهمند  قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به توصیه‌های تغذیه‌ای سالمندان،گفت: بهتر است بجای گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی و حداقل روزانه ۲ سهم از غذا‌های غنی از کلسیم مانند شیر، ماست و پنیر مصرف شود.

او تصریح کرد: مصرف چربی‌ها بویژه غذا‌های سرخ شده محدود و حتما میوه و سبزی تازه در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود همچنین نوشیدن روزانه حداقل ۸ لیوان آب توصیه می‌شود.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه از همنشینی با افرادی که دخانیاتاستعمال می‌کنند، پرهیز شود،گفت: دارو را فقط با تجویز پزشک مصرف کنید و در دوران سالمندی به دلیل بالا بودن احتمال شکستگی‌های استخوان بیشتر مراقب خود باشید.

دکتر فرهمند با بیان اینکه برای بینایی و شنوایی بهتر در صورت لزوم حتماً از عینک و سمعک استفاده کنید، افزود: احساس افسردگی را با ایجاد روابط اجتماعی لذت بخش کنترل کنید و واقعیت‌ها و تحولات زندگی را بپذیرید و از نظر اجتماعی فعال باشید و دوستان جدید پیدا کنید. 

او تصریح کرد: مهارت‌های ذهنی خود را با استفاده از پازل (جورچین)، کارت‌های بازی، خواندن، نوشتن، حل جدول، حفظ کردن اشعار مورد علاقه و فعالیت‌های مشابه تقویت کنید.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روحیات معنوی و ارزش‌های انسانی را در خود پرورش دهید، گفت: برای استفاده از نور مستقیم آفتاب و هوای تازه هر روز از فضای آزاد استفاده کنید و فعالیت بدنی منظم مانند قدم زدن، دویدن، شنا و دوچرخه سواری یا کوهنوردی داشته باشید.

 

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار