استاندار اصفهان
استاندار اصفهان گفت: تشکل‌های زنان می‌توانند نقش اساسی در آگاهی سیاسی و ترغیب دیگران به شرکت در انتخابات و مسائل سیاسی داشته باشند.
کد خبر: ۷۹۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ 22 October 2019

عباس رضایی در دوازدهمین نشست تخصصی بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای استان اصفهان، با موضوع بررسی راهکارهای افزایش مشارکت سیاسی زنان در انتخابات، ضمن اشاره به جوانمردی و معرفت حسینی، اظهار کرد: فضای سیاسی ما را نباید از توجه به مسائل دینی و معرفتی دور کند، مسائل و مشکلات سیاسی و انتخاباتی، زودگذر هستند و رعایت تقوای الهی و توجه به آموزه‌های دینی و فکر آخرت ماندگار است و فراموش نکنیم که یکی از وظایف همه در جهت استمرار فضای معنوی، گام برداشتن در این جهت است.

 

وی افزود: فضا را برای تهمت و دروغ و افترا فراهم نکنیم و ناخودآگاه در فضای رقابتی ناسالم نیفتیم.

 

استاندار اصفهان، ادامه داد: امروز شرایط کلی مملکت و انقلاب، شرایط بدی نیست، با مشکلاتی به دلیل تحریم‌ها در بعد معیشت مردم مواجه هستیم، ولی یکی از توفیقات الهی این است که مردم فهیم هستند.

 

رضایی افزود: مردم مسائل و مشکلات معیشتی را پای نظام و انقلاب نمی‌گذارند و خوشبختانه این فهم و آگاهی و شعور وجود دارد که مشکلاتمان به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه کشورهای دیگر است.

 

استاندار اصفهان گفت: امروز آمریکا شرکت به شرکت دنبال تحریم‌ نظام است، اما با همدلی و هماهنگی بین دولت و ملت، مشکلات به صورتی که کشورهای مستکبر می‌خواستند پیش نیامد.

 

وی افزود: میزان حضور و نحوه حضور در انتخابات را به شما دیکته نمی‌کنیم. شخصاً امید به آینده دارم، معتقدم تار نظام اگر به مو هم برسد، پاره نمی‌شود و نظام پابرجا خواهد ماند، نظام درخت تنومندی شده که بادهای موسمی نمی‌تواند تکانش دهد.

 

رضایی گفت: هنر امروز این است که با توان، همراهی و همکاری، با استفاده از آموزه‌های دینی و بیانات مقام معظم رهبری، به راه خود ادامه می‌دهیم، با اینکه شاید پول نداریم و حتی در ازای پول نفت، کالای چینی بی‌کیفیت دریافت می‌کنیم.

 

استاندار اصفهان ادامه داد: سد کوهرنگ سوم، ۳۷.۵میلیارد بدهی داشت که به تازگی پرداخت شد، اتفاقات از این دست، نشان‌گر این است که کار در کشور انجام می‌شود، شاید کار این دولت هم نباشد، اما مهم نیست، مهم خدمت است که انجام شود و دولت علی‌رغم تحریم‌ها کار خود را انجام می‌دهد.

 

وی افزود: یادم می‌آید سال آخر که از دانشگاه انگلیس می‌آمدم، در تلویزیون اعلام کردند ما شنود می‌گذاریم و مکالماتتان را کنترل می‌کنیم و البته این کارها را به دلیل آزادی انجام می‌دهیم، همه جای دنیا این قوانین و ضوابط نظامی وجود دارد و اگر در چارچوب این قوانین و مقررات قدم برداریم و از خطوط قرمز عبور نکنیم، مشکلی پیش نمی‌آید، یکی از مسائل مهم این است که هماهنگی و یکدلی مردم را خدشه‌دار نکنیم، متأسفانه در جامعه از فضای مجازی استفاده خوبی نمی‌شود.

 

رضایی گفت: برای گرم کردن تنور انتخابات، برنامه‌هایی داریم، یکی از اعتقاداتم این است که اگر قشر فرهیخته بانوان فعال شود، خانواده هم فعال می‌شود، حضور زنان در انتخابات، گویای بلوغ سیاسی آن‌هاست، اگر این بلوغ را به ظهور برسانیم و آن را نشان دهیم، خواسته‌های دیگر خود به خود پیش خواهد آمد.

 

استاندار اصفهان ادامه داد: تأثیرگذاری نگرشی و رفتاری بر سایر اعضای خانواده، به عهده زنان است و اگر این تأثیرگذاری به خوبی انجام شود، بسیاری از مشکلات خودبه‌خود مرتفع خواهند شد و تشکل‌های زنان می‌توانند نقش اساسی در آگاهی سیاسی و  ترغیب دیگران به شرکت در انتخابات و مسائل سیاسی داشته باشند.
 

وی افزود: سطح مطالباتتان از مجلس نباید به مشکلات روزانه تنزل پیدا کند و از نمایندگان قانون‌گذاری، ورود به مسائل کلان را مطالبه کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار