سرپرست مدیریت پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید ۱۱ درصد گاز كشور و قابلیت اطمینان ۱۰۰ درصدی این پالایشگاه در سه ماهه اول سال ۹۴ خبر داد.
کد خبر: ۷۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ 18 August 2015

محمد شفیع موذنی گفت: محصولات این پالایشگاه شامل گاز و میعانات گازی، اتان، پروپان، بوتان و گوگرد است كه مقایسه میزان تولیدات در سه ماه اول سال جاری با سه ماهه مشابه سال گذشته افزایش نسبی محصولات مختلف و كاهش میزان گاز ارسالی به مشعل را نشان می‌دهد.

به نقل از روابط عمومی شركت مجتمع گاز پارس جنوبی، وی در ادامه افزود: مطابق با داده‌های موجود، میزان خوراك دریافتی و همچنین تولید گاز صادراتی، میعانات گازی، اتان و گوگرد حدود ۵۰ درصد و پروپان و بوتان بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است. همچنین كیفیت پروپان و بوتان تولیدی پالایشگاه در مقایسه با سال قبل بهبود چشمگیری داشته كه رضایت مشتریان پالایشگاه را نیز در پی داشته است.

مؤذنی اضافه کرد: نكته قابل توجه حاصل از مقایسه بازه سه ماهه سال گذشته و سه ماهه اول سال جاری، میزان گازهای ارسالی به مشعل‌ها، به میزان ۳۰ درصد كاهش یافته است كه این مهم به واسطه عدم در سرویس بودن حوضچه سوزان برای چهارمین سال متوالی، كاهش ۱۰ درصدی میانگین COD پساب تولیدی پالایشگاه از طریق انجام طرح‌های اصلاحی در واحدهای عملیاتی برای كاهش تولید و ارسال پساب، افزایش كارایی واحد تصفیه پساب با اجرای اقدامات تعمیراتی و مهندسی و بهبود شرایط خروجی این واحد، صورت پذیرفته است.

سرپرست مدیریت پالایشگاه سوم در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس تعهدات اخلاقی و سازمانی كاركنان این پالایشگاه در تولید پاك و بهبود وضعیت محیط زیست كه از اهداف استراتژیك مجتمع گاز پارس جنوبی است، انشاءالله در آینده شاهد روند بهبود در این پالایشگاه و مجتمع خواهیم بود.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار