مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از فعالیت 110 نشریه دارای مجوز در مرکز و شهرستان‌های مختلف استان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶ 25 February 2015
به گزارش تابناک یزد،علی غیاثی‌ندوشن  در مراسم اختتامیه سومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات و خبرگزاری‌های استان یزد با اشاره به فعالیت 110 نشریه دارای مجوز در استان یزد گفت: این نشریات شامل سه روزنامه، 16 هفته‌‌نامه، 16 دو‌هفته‌نامه، 31 فصلنامه و ... است.

وی اظهار کرد: شهرستان یزد با 86 نشریه، اردکان و ابرکوه هر کدام با 6 نشریه، میبد، بافق و مهریز هر کدام با دو نشریه و بقیه شهرستان‌ها هر کدام با یک نشریه فعال رسالت خطیر اطلاع‌رسانی را بر عهده دارند.

به گزارش فارس،غیاثی‌ندوشن یادآور شد: 66 نشریه در استان یزد متعلق به اشخاص حقیقی، 12 نشریه متعلق به موسسات، 29 نشریه دانشگاهی و یک نشریه نیز متعلق به شهرداری یزد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه امسال سومین جشنواره مطبوعات استان و دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات برگزار شده است، تصریح کرد: امسال استان‌های فارس، خراسان جنوبی و یزد در این جشنواره شرکت دارند.

وی ایجاد رقابت سالم فرهنگی، کسب تجارب استان‌ها از یکدیگر و ترغیب و تشویق و ایجاد انگیزه برای به‌روزرسانی آموزش‌ها در حوزه رسانه را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

این مسئول با بیان اینکه این جشنواره در 10 رشته برگزار شد، تصریح کرد: 568 نفر آثار خود را در بخش‌های مختلف صفحه‌آرایی، عکس، طنز، خبر، گزارش، تیتر، مصاحبه، بخش ویژه، سرمقاله و مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که با حذف 49 اثر به دلیل نقص مدارک، یک‌هزار و 239 اثر به وزارت ارشاد برای داوری ارسال شد.

غیاثی ندوشن خاطرنشان کرد: از مجموع آثار ارسال شده، 972 اثر از استان یزد، 184 اثر از استان فارس و 83 اثر از استان خراسان جنوبی بوده و 35 درصد آثار ارسالی مربوط به بانوان و 65 درصد آثار نیز مربوط به آقایان فعال در عرصه رسانه بوده است.

وی با اشاره به اینکه داوری آثار توسط علی‌اکبر قاضی‌زاده، فریدون صدیقی، محمود مختاریان، علیرضا کتابدار، احسان پوری، فرامرز سیدآقایی، گیتی علی‌آبادی و مریم سامانی انجام شده است، ادامه داد: در این جشنواره در مجموع از 77 نفر تجلیل خواهد شد.

غیاثی‌ندوشن اضافه کرد: 22 اثر نیز در این جشنواره شایسته تقدیر شناخته شدند که با اهدای لوح تقدیر از آنها تجلیل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد نشریات دارای مجوز استان‌های فارس را 124 نشریه و خراسان جنوبی را 57 نشریه اعلام کرد و افزود: امیدواریم با ایجاد رقابت تنگاتنگ میان اصحاب رسانه، انگیزه برای ارائه آثار کیفی‌تر در این نشریات را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار