شهردار اراک:
شهردار اراک گفت: توسعه پایدار اراک مرهون افزایش مشارکت عمومی شهروندان است.
کد خبر: ۷۹۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸ 20 October 2019

به گزارش تابناک مرکزی ، محمد کریم شفیعی درجمع خبرنگاران با بیان اینکه اندیشه شهروندان کلانشهرها را می سازد افزود: اگر خواهان شهری پیشرو وتوسعه یافته هستیم باید راهبرهای مشارکت عمومی شهروندان را افزایش دهیم .
شهردار اراک، یکی از مولفه های اثربخش درتوسعه فراگیر را تقویت حس تعلق فرهنگی اعلام کردوگفت: برای توسعه فرهنگی و اجتماعی کلانشهر اراک لازم است، حس تعلق شهروندان تقویت شود.
وی با بیان اینکه روز اراک، نقطه عطف مسائل مختلف این کلانشهر است یادآورشد : نتیجه نام گذاری روز اراک می تواند همگرایی و وفاق برای ساختن شهری آباد باشد.
وی، نواختن زنگ اراک، برگزار نمایشگاه، رونمایی از تمبر اراک، نامگذاری ۲ خیابان اراک به نام دلیجان و ساوه در شهر اراک، ثبت ملی سرود اراک، نامگذاری روز اراک در تقویم، توزیع کارت افتخاری شهروندی به دانشجویان و مسافران در روز ۱۲ آبان را از برنامه های درنظرگرفته شده در روز اراک برشمردوگفت:روز اراک به علت طلاقی با اربعین حسینی، ۱۲ آبان ماه به عنوان هفته اراک با ویژه برنامه های مختلف برگزار می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک هم باگرامیداشت نام نخبگان ، مشاهیرونام آورانی که توانسته اند برای این شهر دربعدملی واستانی افتخارافرینی کنند گفت: امید می رود روزاراک بتواند باهمت فکر وقلم خبرنگاران بنای نخبگی وفرزانگی را دراین شهروتوسعه دهد.
مرتضی سورانه، هویت یابی و بازخوانی هویت اراک، در معماری، شهرسازی و صنایع دستی کسانیکه در اراک سکونت داشته اند ودربعد فرهنگی دراین شهر ایجاد شده است را بخش اول برنامه های درنظرگرفته شده برای روزاراک اعلام کردوافزود: این برنامه ها برای ایجاد حس تعلق درشهروندان اراکی ومالکیت وسهیم بودن درسرنوشت خود انجام می شود.
وی شهر منهای انسان و اجتماع را منسوخ دانست وگفت: برنامه های متنوع برای بهره گیری از حقوق شهروندی مهم و لازم است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک هم با بیان اینکه اراک مهد مفاخر و اندیشمندان بزرگ است گفت: بیش از یک چهارم از نخبگان و اندیشمندان کشور متعلق به شهر اراک و استان مرکزی است.
ایرج رضایی با بیان اینکه کلانشهر اراک تاریخ و گذشته درخشانی داشته است افزود: امید می رود این روند ادامه یابد و در آینده شاهد افراد صاحب قلم و فرهیخته بیشتری باشد.
وی با اشاره به مغفول ماندن مزیت های جغرافیایی اراک یادآورشد؛لازم است برنامه ریزی مناسب با مزیت‌های جغرافیایی شهراراک انجام شود.
وی راه توسعه واقعی اراک را درگرو ساماندهی مرکز شهر و اجرای سیاست انسان محور دانست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار