فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران؛
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: با رایزنی ها و تعامل خوبی که بین مرزبانی کشورمان با مسئولان و نیروهای مرزی کشور عراق بوجود آمد علاوه بر تامین امنیت، موجب تسهیل در تردد رائران اربعین حسینی نیز شد.
کد خبر: ۷۹۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲ 20 October 2019

سردار قاسم رضایی در نقطه صفر مرزی مهران اظهار داشت: یک بار دیگر امام حسین (ع) همه را برای حضور در اربعین فراخوان کرد تا حماسه باشکوه دیگری از اجتماع بزرگ وحدت مسلمانان خلق شود.

وی به نشست های متعدد مرزبانی با مسئولان طرف عراقی قبل و حین ایام اربعین اشاره کرد و افزود: در این نشست ها نکات ریزی که در توافقنامه‌های قبلی برای سهولت در تردد زائران و امنیت مرزها داشتیم را بررسی و به سرانجام رساندیم که امسال به بهترین شکل ممکن کنگره بزرگ اربعین برگزار شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به موج پایانی بازگشت زائران از مرزهای چهارگانه به کشورمان تاکید کرد: تاکنون هیچگونه ناامنی و مشکل امنیتی در این مرزها و مسیر تردد زائران اربعین رخ نداده و عبور و مرور از مرز به نحو مطلوب در جریان است.

سردار رضایی با تاکید بر تکمیل زیرساخت های آن طرف مرز مهران در داخل خاک عراق با توجه به شرایط نامناسب فعلی یادآور شد: باید از همین الان به فکر تکمیل زیرساخت های آن طرف مرز باشیم چرا که این وضعیت در شرایط فعلی در شان زائران نیست.

وی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد از نقطه صفر مرزی مهران به طول سه کیلومتر در داخل خاک عراق را با کمک طرف عراقی ساماندهی کرده، آسفالت و زیرسازی کنیم و علاوه بر ایجاد فضای سبز و فضای مناسب تردد جانمایی برای برپایی موکب ها را نیز داشته باشیم.

سردار رضایی افزود: از طرف عراقی خواسته ایم نقشه های محوطه مرزی خود را هر چه زودتر در اختیار ما قرار دهند تا با هماهنگی مسئولان دو طرف برنامه ریزی برای اجرای طرح ساماندهی مرز زرباطیه را آغاز کرده تا قبل از شروع اربعین سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون شرایط مسیر تردد زائران ایرانی پس از خروج از مرز تا رسیدن به محوطه پارکینگ خودروها به هیچ وجه مناسب نیست و این مساله موجب گلایه مندی زائران شده که باید با همکاری طرف عراقی این بخش از مرز داخل خاک عراق نیز همچون مرز مهران به شکل آبرومندی ساماندهی شود.

سردار رضایی از دیدارهای متعدد خود با فرماندهان مرزی عراق در مرزهای مشترک مهران، چذابه، شلمچه و خسروی در ایام اربعین خبر داد و یادآور شد: در این دیدارها همه تلاش خود را بکار گرفتیم تا به صورت میدانی و با سرعت بیشتری مشکلات موجود بر طرف و زائران با آسودگی خاطر از مرز تردد کنند.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند./م

برچسب ها: مرز ، تردد ، اربعین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار