مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اصفهان گفت: طراحی، تولید و بهره برداری از سرند (جداکننده) کارخانه کود آلی با کمک تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان در اصفهان بومی‌سازی شد.
کد خبر: ۷۸۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ 20 October 2019

علی دهنوی از صرفه جویی ۴۰ درصدی در هزینه‌­های ساخت سرندهای خطوط جدید کارخانه کود آلی خبر داد و گفت: مدل ساخت سرند در سازمان مدیریت پسماند اصفهان نشان داده که با زمان گذاری بیشتر و استفاده از توان کارشناسان خبره و نیز پیمانکاران کوچک می­‌توان پروژه‌­ها را ارزان‌تر تمام کرد.

وی با اشاره به فرآیند همکاری با پیمانکاران کوچک برای پروژه تولید سرند کارخانه کود آلی، افزود: اسفند ماه سال گذشته ساخت و خرید این سرندها به مناقصه عمومی گذاشته شد و فقط یک شرکت در آن مناقصه حاضر شد.

وی ادامه داد: آن شرکت هم به ازای هر سرند، قیمتی بالغ بر پنج میلیارد ریال پیشنهاد داد که به علت ناعادلانه بودن قیمت، مناقصه باطل و مقررشد سازمان با توجه به نوسانات ارزی  نسبت به خرید مواد و مصالح طرح اقدام و با کمک پیمانکاران کوچک،برای ساخت سرندها اقدام کند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند این سرندها در حال حاضر ساخته و آماده نصب شده است.

وی در خصوص تأثیرگذاری مدیریت بهینه در صرفه جویی هزینه‌ها گفت: بررسی‌­های نهایی نشان داده که قیمت هرکدام از این سرندها با احتساب تورم سال جاری ومالیات برارزش افزوده کمتراز سه میلیارد ریال بوده است که بالغ بر ۴۰ درصد صرفه جویی ایجاد کرده و این موضوع در شرایط فعلی اقتصاد بسیار مهم و قابل توجه است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر برون‌سپاری مورد اشاره در خطوط جدید کارخانه کود آلی با اصلاح حدود ۵۰ درصد  در چیدمان فرآیندهای پیش­‌بینی شده  و طراحی تمام جزئیات در سازمان مدیریت پسماند، وارد مرحله اجرایی شده‌ایم و تاکنون بالغ بر ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی در این زمینه داشته ایم.

وی ادامه داد: یکی از بخش­‌های مهم این خطوط، سرندهای دوار است که در هر خط جدید دو سرند دوار به جای یک سرند که در خطوط قدیم استفاده می­‌شد، به کار رفته است که آزمایش‌های کاربردی نشان داده است که سرند دوار می‌تواند تا ۱۳درصد راندمان جداسازی پسماندهای تر از سایر پسماندها افزایش دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار