سالک:
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: طرح بن-بروجن مدتهاست توسط نمایندگان مجلس در مکاتباتی با وزارت نیرو، وزارت کشور و ریاست جمهوری در حال پیگیری است تا مطابق قانون و بدون نیاز به تخصیص آب از اصفهان اجرایی شود.
کد خبر: ۷۸۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 20 October 2019

حجت الاسلام احمد سالک در توضیح تذکر کتبی نمایندگان استان اصفهان به مسئولان اجرایی کشور در ارتباط با انتقال آب از حوضه کم آب زاینده رود به دیگر نقاط در طرحی موسوم به بن-بروجن اظهار داشت: آب جزو انفال عمومی است و در درجه نخست برای مصارف شرب مورد استفاده است و در مصارف کشاورزی و صنعت هم مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: نکته مهم این است که طبق قانون توزیع عادلانه آب وزارت نیرو مکلف است تا متناسب با آب موجود در محل سدها و در مسیل رودخانه و بر اساس قانون، میزان نیاز مردم را در شرب، کشاورزی و صنعت تقسیم کند و اجازه بارگذاری جدید خارج از ضوابط قانونی را ندهد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به اینکه طرح بن-بروجن برای تامین آب شرب ۱۵۰ هزار نفر از هموطنان عزیز طراحی شده است، تصریح کرد: میزان نیاز آب شرب مردم منطقه بن و بروجن ۱۱ میلیون متر مکعب در سال تخمین زده شده است و بر این اساس باید با اقدام های کارشناسی شده از منابع آبی بخش چهارمحال و بختیاری و نه استان اصفهان تامین شود.

وی اضافه کرد: طرح بن-بروجن مدت هاست توسط نمایندگان مجلس در مکاتباتی با وزارت نیرو، وزارت کشور و ریاست جمهوری در حال پیگیری است تا بر اساس اقدامات سنجیده و کارشناسی شده  تقسیم بندی‌های این طرح به صورت دقیق انجام شود و در آینده نزدیک نتیجه آن اعلام خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار