مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری:
ایرج کارخایی گفت: تصویب قوانین جدید بازدارنده پدافند غیرعامل با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضروری است .
کد خبر: ۷۸۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 20 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: پدافند غیرعامل برای افزایش تاثیرگذاری در بخش‌های مختلف نیازمند به‌روزرسانی قوانین است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی برخی از تبصره و متمم‌های غیرکاربردی در این بخش نسبت به بازنگری قانون پدافند غیرعامل اقدام کنند.

او افزود: نشانه‌های تهدید علیه کشور در قسمت زیرساخت‌های امنیتی و عمرانی سالانه دست‌خوش تغییر است و با توجه به این موضوع مهم باید قوانین در حوزه پدافند غیرعامل الزام‌آور باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: دست‌کم ۲ دهه از اجرای قوانین جامع در ارتباط با اهمیت پدافند غیرعامل در کشور می‌گذرد و در سال‌های گذشته از سوی نمایندگان مجلس اقدامی برای رفع مشکلات قانونی برای افزایش امنیت در بخش‌های مختلف انجام نشده است.

کارخایی تصریح کرد: قوانینی در بخش پدافند غیرعامل می‌تواند تاثیرگذار باشد که با ابلاغ آن، ضمانت اجرایی در بدنه امور مورد توجه قرار گیرد، زیرا با قوانین عادی غیرکاربردی نمی‌توان الزام‌های پدافند غیرعامل را به سازمان و دستگاه‌های اجرایی گوشزد کرد.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان اضافه کرد: اجرا نشدن بسیاری از طرح‌ها در بخش پدافندغیرعامل از نقص در قانون نشات می‌گیرد که باید با توجه به این اصول کاری برای تدوین قوانین مدون در این بخش اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار