مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: ۲ هزار میلیارد ریال از جرایم مالیاتی فعالان اقتصادی استان در طرح بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم این سازمان بخشیده شد
کد خبر: ۷۸۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 16 October 2019

۲ هزار میلیارد ریال از جرایم مالیاتی فعالان اقتصادی استان مرکزی بخشیده شد

 

«عباس مزیکی»افزود: در راستای تحقق شعار رونق تولید، در سال جاری دستور العمل طرح بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم فعالان اقتصادی از مرداد ماه امسال در کشور آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: هشت هزار نفر از مودیان مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی در این مدت درخواست های خود را به این اداره کل ارایه و ۱۰۰ درصد جرایم آنان بخشیده شده است.

مزیکی گفت:واحد اجراییات با بخشودگی ۵۴۴ میلیارد ریال از جرایم یک هزار و ۷۰۶  فعال اقتصادی، محلات با بخشودگی ۴۴۶ میلیارد ریال از جرایم ۵۳۸  فعال اقتصادی، ساوه با بخشودگی ۳۱۸ میلیارد ریال از جرایم ۲ هزار و ۴۵۸ مورد و ادارات امور مالیاتی اراک با بخشش ۳۰۰ میلیارد ریال از جرایم مودیان بیشترین میزان بخشش را در این مدت در استان داشته اند.

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال فعالان اقتصادی استان از این طرح، پیش بینی می شود تا پایان مهرماه بیش از سه هزار میلیارد ریال از جرایم مودیان مالیاتی استان بخشیده شود.

مزیکی گفت: نیاز است فعالان اقتصادی استان مرکزی برای بهره مندی از این طرح، تا پایان مهر ماه نسبت به پرداخت اصل بدهی مالیاتی خود به اداره کل امور مالیاتی استان اقدام کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی اظهار داشت: فعالان اقتصادی برای بهره مندی از بخشودگی ۱۰۰ صدی جرایم نیازی به مراجعه به مرکز استان نداشته و می توانند با ارایه درخواست به ادارات امور مالیاتی در شهرستان از مزایای این طرح بهره مند شوند.

مزیکی خاطرنشان کرد: مودیان مالیاتی در صورتی که با مشکلات مالی مواجه هستند می توانند با پرداخت بخشی از بدهی مالیاتی خود در حوزه های مختلف از جمله ارزش افزوده از بخشودگی ۱۰۰ درصدی در آن بخش بهره مند شوند.

وی ادامه داد: پس از اتمام این طرح، از ابتدای آبان ماه تا پایان سال جاری درصدی از جریمه های فعالان اقتصادی وصول می شود و از ابتدای سال آینده دریافت جرایم به صورت پلکانی افزایش می یابد.

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: میزان بخشودگی جرایم فعالان اقتصادی سال آینده برای واحدهای تولیدی ۷۰ درصد و غیر تولیدی ۵۰ درصد است.

مزیکی اظهار داشت: با توجه به استقبال فعالان اقتصادی و شلوغی ادارات شهرستانی اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی در روزهای پایانی مهر ماه، نیاز است مودیان از هم اکنون مراجعه به ادارات و ارایه درخواست برای بهره مندی از این طرح را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: ادارات شهرستانی اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی برای تسهیل در ارایه خدمت و بهره مندی مودیان از این طرح به صورت صبح و بعد ظهر آماده ارایه خدمت به فعالان اقتصادی استان هستند.

  مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: فعالان اقتصادی استان با پرداخت اصل مالیات در این طرح، ضمن بهره مندی از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم به عنوان مودیان خوش حساب این سازمان نیز شناخته می شوند.

استان مرکزی از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان های قم و اصفهان محدود است و بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت دارد.
این استان با موقعیت­های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطبهای صنعتی و بازار مصرف از توانمندی­های اقتصادی مناسب برای سرمایه گذاری برخوردار باشد.
اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی و توانمندی‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش صنعت، موجب شده است استان مرکزی از ابتدای فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور (از تصویب قانون جلب و حمایت سرمایه‌های خارجی ۱۳۳۴) همواره یکی از مقاصد جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار