جانشین فرمانده ناجا :
جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: طبق روال هرساله، نقاط اوج تردد زائران در چند روز مشخص است که امسال طبق پیش‌بینی‌ها روزهای پنجشنبه و جمعه این تردد به اوج خود می‌رسد، در حالی که سال گذشته نقطه اوج اربعین در 15 صفر بود، سال جاری این نقطه اوج به 11 صفر تقلیل یافت.
کد خبر: ۷۸۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 16 October 2019

سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا در حاشیه بازدید از روند خدمت‌رسانی و تردد زائران از این پایانه با بیان اینکه در بحث زیارت عتبات دو مبنی برای ناجا وجود دارد که در دو بخش ابتدای محرم و ابتدای صفر عملیاتی می‌شود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای ماه محرم بالغ بر سه میلیون 370 هزار نفر از مرزهای چهارگانه برای زیارت عتبات عالیات وارد خاک عراق شده‌اند.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به این موضوع که از ابتدای صفر این تعداد به یک میلیون 970 هزار نفر می‌رسد، افزود: تا امروز بالغ بر ی میلیون و 400 هزار نفر از زائرانی که در کشور عراق حضور داشته‌اند به داخل کشور بازگشته‌اند و بالغ بر دو میلیون نفر، همچنان در خاک عراق حضور دارند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: طبق روال هرساله، نقاط اوج تردد زائران در چند روز مشخص است که امسال طبق پیش‌بینی‌ها روزهای پنجشنبه و جمعه این تردد به اوج خود می‌رسد، در حالی که سال گذشته نقطه اوج اربعین در 15 صفر بود، سال جاری این نقطه اوج به 11 صفر تقلیل یافت.

سلیمانی با عنوان ثبت رکورد 430 هزار تردد در یک روز از مرزهای کشور، یادآور شد: آمار تردد 250 هزار نفری در یکی از مرزهای غربی کشور به ثبت رسیده است که تمام این موارد از جهات مختلف لزوم کنترل دارد و باید تک‌تک این زائران مورد بررسی توسط پلیس قرار گیرند، اما تمام این مراحل با پیش‌بینی‌های صورت گرفته، ایجاد تجهیرات و تبیین سامانه‌های مرکزی پلیس و استقرار آن در نقطه صفر مرزی، بدون اینکه خدشه‌ای در وظایف پلیس ایجاد شود، میانگین زمان کنترل تردد بین سه تا پنج ثانیه برای هر فرد رسیده است.

وی با بیان اینکه همه مقدمات کار از پیش توسط ناجا مهیا شده بود، یادآور شد: بیش از 30 هزار نیرو در سراسر مرزهای درگیر با امر اربعین مشغول خدمت‌رسانی هستند و بیش از یک هزار و 800 تیم گشتی انتظامی برای امنیت مردم در استان‌های معین بحث اربعین ایجاد شد.

جانشین فرمانده ناجا با عنوان استقرار بالغ بر یک هزار 500 گشت راهور در جاده‌های این مناطق، بیان کرد: با وجود تردد دو برابری در محوری همچون مهران، هیچگونه انسداد مسیری گزارش نشده و حواث جاده‌ای نیز بین 30 تا 50 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

سلیمانی با اشاره به این موضوع که دلیل کاهش اینگونه حوادث این بود که تمام حوادث سه سال گذشته در سامانه ناجا مورد تحلیل قرار گرفت و نقاط حادثه‌خیز شناسایی و نیروها در آن مناطق مستقر شدند، گفت: از همه امکانات کنترلی پهپادی، الکترونیکی و سامانه هوشمند استفاده شد و تمام خودروهای داخل کشور و خاک عراق، در رصد ما هستند و پیش از ایجاد هرگونه حجم ترافیکی نسبت به کنترل آن اهتمام ورزیده می‌شود.

وی اشاره کرد: همه این ظرفیت ضمن اینکه باعث شد تا همه چیز در اربعین امسال، بیش از دو برابر شود اما آمار حوادث کمتر از نصف سال گذشته بود.

جانشین فرمانده ناجا با عنوان اینکه سال موفقی در برگزاری مراسم اربعین پشت سرگذاشته شد، تصریح کرد: هر چند موج برگشت؛ موج سنگینی خواهد بود، اما پیش‌بینی شده که از امروز (چهارشنبه) بعدازظهر موج دیگری از خروج زائران را در پیش خواهیم داشت، سختی کار این است که دو میلیون زائری که به صورت پراکنده در روزهای مختلف راهی کشور عراق شده‌اند، در 48 ساعت به کشور باز خواهند گشت.

وی با تأکید بر این موضوع که سایر وزارتخانه‌ها نیز با مسئولان رده اول خود در این روزها باید در منطقه و پای کار حضور یابند و به این امر ملی کمک کنند، خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده روند افزایشی را در بحث اربعین خواهیم داشت.

جانشین فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی با دقت بسیار بالا اجازه نداد که اقدام خلاف قانون در مرزها صورت پذیرد و امنیت را به طور کامل در داخل و خاک عراق با هماهنگی طرف عراقی برقرار کرد و هیچگونه تهدید امنیتی نیز در این رابطه کشف نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار