بارها مسئولان ارشد آموزش و پرورش تأکید کرده اند که معلم های شاغل در مدارس کشور، حق برخورد فیزیکی و تنبیه بدنی دانش آموزان را ندارند و با عاملان چنین برخوردهای زشتی به شدت برخورد خواهند کرد، بسیاری از معلم نماها در کشور فعالند که با تنبیه دانش آموزان، دوران شیرین کودکی را برای دانش آموزان تلخ و جدا از خسارت های بدنی، ضربات سنگینی نیز به روح و روان آنها وارد می کنند.
کد خبر: ۷۸۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱ 14 October 2019

تابناک ایلام:: همه به این باور رسیده ایم که معلمی شغلی شریف است و کسی هم نمی تواند منکر این موضوع باشد که همه بزرگان از دامن معلم به بزرگی رسیده اند ،بنابراین کسی که بتواند مولود بزرگان تاریخ باشد، به یقین خود از همه چیز تمام و پکیجی از بزرگی های یک انسان کامل را با خود به همراه دارد .

بسیار شنیده ایم که معلمی شغل انبیاست واین تصور از کودکی در ذهن ما شکل گرفته و در مختصات ذهنی وفکری ما همواره معلمی به والاترین جایگاه تکیه زده است ،دستگاه آموزش وپرورش رکن رکین ساختار اجتماعی ،آموزشی وتربیتی هرجامعه ایست ،باوجود آموزش وپرورش ومعلمین دلسوز ومتعهدیست که جامعه می تواند پله های رشد ،ترقی وتوسعه خود را طی نماید.

بدون دلیل نیست که می گویند اگر جامعه ای از هر نظر رشد وتوسعه یافت بی شک از آموزش وپرورشی بالنده ومعلمینی متعهد ،جسور ،متخصص و کاردان بهره مند است ،بدیهی است تبدیل خمیری  خام بی روح  به تندیسی افتخار آمیز، تنها از عهده و سرانگشتان هنرمندی بنام معلم برمی آید واولین خاطرات شیرین ورود رسمی به اجتماع در ذهن هر انسانی در مدرسه وبه همراه معلمین خوش اخلاق ودلسوز ثبت وضبط می شود.

لذا با این همه تاثیر گذاری ونقشی که معلم در شکل گیری شخصیت ،فکر و آینده انسانها ایفاء می کند ،وظیفه معلم در شناخت موقعیت خویش ،رفتار وکردارش و شیوه آموزش ،برخورد وتربیت یک دانش آموز بعنوان امانتهای مردم در نزدآنان بسی سنگین تر می شود وباید مراقب باشند که هرنوع رفتار وکردار آنان همچون آینه ای در مقابل حوانه های نوشکفته به الگویی رفتاری تبدیل می شود .

اگر رفتار ،گفتار وکردار معلم در ابتدایی ترین روزها تا پایان آن به خوبی وبرمدار اخلاق ،قانون وبا تکیه بر متدهای روانشناسانه شکل گیرد ،به همان اندازه در ایجاد رغبت وجاذبه در فراگیری علم وتربیت موثر واقع شده واگر هم برعکس این انتظار اتفاق بیافتد ،در پیشگاه دانش آموز از مدرسه دیوی خواهند ساخت که هرگز امکان هم نشینی با آن وجود ندارد.

 دورانی که بسیاری از معلمان کشور، ارتباطی صمیمی و دوستانه با دانش آموزان خود برقرار می کنند و به قدری مهربان و دوست داشتنی هستند که نام و یاد آنها هرگز از یاد دانش آموزان فراموش نمی شود، هستند معلم نماهای سنگ دلی که دلشان از سنگ است و کاری جز تنبیه دانش آموزان بلد نیستند؛ مثل معلمی که در یکی از مدارس شهرستان چرداول به گونه ای یک دانش آموز دختر دبستانی را زیر باد کتک گرفته است که پس از ساعتها از این اتفاق ،هنوز شنیدن نام معلم ومدرسه برایش کابوسی دهشتناک است.
 
بارها مسئولان ارشد آموزش و پرورش تأکید کرده اند که معلم های شاغل در مدارس کشور، حق برخورد فیزیکی و تنبیه بدنی دانش آموزان را ندارند و با عاملان چنین برخوردهای زشتی به شدت برخورد خواهند کرد، بسیاری از معلم نماها در کشور فعالند که با تنبیه دانش آموزان، دوران شیرین کودکی را برای دانش آموزان تلخ و جدا از خسارت های بدنی، ضربات سنگینی نیز به روح و روان آنها وارد می کنند.

هرچند با اکراه وبنا به درخواست واصرار ولی دانش آموز ابتدایی ساکن روستایی در چرداول حاضر به انتشار تصویر این کودک با جشمان گریانش در این رسانه شدیم،اما انتشار این موضوع از باب اصل منطقی " اثبات شی نفی ما عدا نمی کند" به معنای نفی تلاش و دلسوزی ومهارت معلمین تلاش گر استانمان نیست ،اما صرفنظر از قانونگریزی این معلم ، نگاه اشکبار این دانش آموز ابتدایی وتصویری که از معلم در ذهن او ساخته شده ،موضوعی نیست که بتوان براحتی از کنار آن گذشت .
 
درست است که این روزها مدارس ما با مشکلات وتنگناهای زیادی مواجهه اند ،سنگینی مشکلات اقتصادی و کمبودها بر دوش معلمین سنگینی می کند ،مدارس با کمبود امکانات وسرانه ومعلم روبرو هستند ،اما حقیقتا وجود همه اینها دلیل ومجوزی بر اخم نمودن ،ترش کردن و از کوره در رفتن معلمین و عبور انان از خطوط قرمز ترسیمی به حساب نمی آید واین دست معلمین باید بادرک صحیح شرایط وبا تکیه بر تحربه خود، فضایی شاداب برای دانش اموزان مهیا نمایند.
 
انتظار می رود مدیران آموزش وپرورش شهرستان چرداول و استان به جد به این موضوع ورود کرده وبا کنار زدن تعصبات صنفی نسبت به بررسی دقیق موضوع تنبیه بدنی یک دانش آموز دختر ابتدایی و دلایل این امر مذموم از سوی این معلم مبادرت ورزند ،تاکید واصرار بر بررسی بدون تعصب ودقیق نیز از  سوابق انتشار چنین رفتار ها و رسانه ای شدن آن و تاثیر تعصب صنفی بر تهیه گزارش خلاف واقع نشات می گیرد .بدیهی است با انتشار این مطلب در رسانه تابناک ،عالیرتین مقام وزارت در جریان امر قرار گرفته ومرتکبین و مدیران باید پاسخگوی عدم واکنش به این رفتار خلاف مقررات ودر تضاد با اصول اخلاق وروانشناسی تدریس باشند .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
❇️مردم قضاوت کنند! راست ‌و دروغ ادعای آموزش وپرورش !
روز گذشته مطلبی در خصوص تنبیه بدنی یک دانش آموز دختر ابتدایی در روستای طاق گاورین از این رسانه منتشر شد
با وجود مدارک و مستندات ،متاسفانه آموزش ‌وپرورش بجای بررسی وحقیقت گویی اینگونه جوابیه ای ارسال کرده اند؛
✒ بنا به اعلام مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چرداول در خصوص خبر منتشر شده در رسانه ی تابناک با عنوان " ماجرای تنبیه بدنی دختر دانش آموز ابتدایی روستایی از شهرستان چردادل" اعلام می دارد:
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
❇️گویا تنبیه بدنی در دبستان روستای طاق گاورین چرداول به یک اپیدمی تبدیل شده است
واین هم گواهی دیگر بر صحت ادعای ما،،،،
@tabnakilam
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
❇️حال کلیپی شفاف از توضیح دانش آموز تنبیه شده ‌وتلاش های مدیران برای مجاب نمودن دانش آموز به بیان خلاف واقع!
تلاشی کاملا مغایر با اهداف آموزش ‌وپرورش!
«بیان خلاف واقع و دروغ درباره یک واقعیت»
اما کودک دروغ نمی‌گوید...
@tabnakilam
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
❇️اینک منتظر پاسخ شفاف و صریح اداره آموزش وپرورش در قبال سه مساله هستیم
اول چرایی تنبیه بدنی به رغم ممنوعیت آن
دوم تلاش برای وادار نمودن دانش آموز معصوم به‌دروغگویی و‌کتمان حقیقت
سوم تلاش برای بیان خلاف واقع ،گمراه نمودن افکار عمومی و اتهام تشویش اذهان عمومی به رسانه!
بدون شک این رسانه این موضوعات را بصورت توامان در سطح ملی رسانه ای خواهد کرد
@tannakilam
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
❇️مدیر اداره آموزش ‌وپرورش شهرستان چرداول از این رفتار معلم عذرخواهی کرد
⭕️مدیر آموزش وپرورش چرداول در تماس با این رسانه،ضمن رد نمودن جوابیه ‌ روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش گفت؛
این جوابیه ناقص صرفا ادعای معلم متخلف است و بررسی ها هنوز کامل نشده است
اکبر زمانی با تقبیح دانستن رفتارخلاف قانون ‌و اخلاق این سرباز معلم خاطر نشان کرد:تنبیه بدنی صورت گرفته برای این اداره محرز است و با معلم خاطی برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

وی ضمن عذرخواهی از خانواده این دانش آموز بیان داشت ؛روز گذشته در تماس با والدین مراتب عذرخواهی خود را از رفتار معلم اعلام داشته و از طریق این رسانه مجددا مراتب عذرخواهی خود را ابراز می داریم.

⭕️شایان ذکر است روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان نیز با ارسال جوابیه دیگری جوابیه پیشین را اصلاح نمود،متن جوابیه به این شرح است؛
☘ با سلام و احترام در رابطه با جوابیه منتشر شده از طرف مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چرداول در خصوص تنبیه شدن دانش آموز ابتدایی روستای طاق گاورین به اطلاع می رساند:
مطالب ذکر شده تنها گزارش اولیه ای از اظهارات آموزگار مربوطه بوده و روند بررسی ماجرا هنوز در حال جریان است که نتیجه ی آن به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.
موکدا یادآور می شود این پاسخ اظهار نظر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چرداول نیست و این مدیریت با قاطعیت در رابطه با تنبیه بدنی دانش آموزان برخورد خواهد کرد.

فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
مطالب بالا ☝☝مربوط به چند روز گذشته با موضوع تنبیه دانش آموز کلاس اول ابتدایی روستای طاق گاورین چرداول است که تناقض گویی مسئولین متولی آموزش وپرورش شهرستان واستان در آن موج می زند
میم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
همه چیز به فرهنگ خود ما برمیگرده؛ پدران ما خیلی به معلم ها احترام میزاشتند که تربیت کنتده ان...!!! یک مشت مفت خور سواستفاده گر از احترام....من جای والدینش بودم.....ده برابر کتک میزدم معلم و هم فکراشو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار