وزیر اطلاعات:
حجت الاسلام سیدمحمود علوی روز دوشنبه در جریان بازدید از مرز شلمچه در گفت و گویی کوتاه با خبرنگاران افزود: استقبال زائران اربعین امسال بسیار چشمگیر بوده است و حماسه باشکوهی در اربعین امسال رقم خورده است و خدمت رسانی به زائران اربعین در مرزها همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۷۸۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 14 October 2019

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی امروز با سفر به خوزستان از پایانه مرزی شلمچه و روند تردد زائران از این مرز دیدن کرد.

به گزارش"تابناک" وی در این سفر در جریان آخرین اقدامات انجام گرفته در بحث خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی قرار گرفت و از نزدیک نحوه خدمت‌رسانی مواکب را بررسی کرد.

وزیر اطلاعت همچنین از زیرساخت‌های آماده شده در پایانه مرزی شلمچه بازدید کرد و با حضور در موکب‌های این مرز با زائران، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این بازدید غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی دیگر از مدیران کشوری و استانی، علوی را همراهی کردند.

وزیر اطلاعات همچنین از یک بیمارستان صحرایی در مرز شلمچه که توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان برپا شده است، بازدید کرد و در جریان روند خدمات‌رسانی این بیمارستان به بیماران قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین در این بازدید اظهار کرد: باهمت همه دستگاه‌ها در استان خوزستان نسبت به سال گذشته مشکلات کمتر شده و همه پای کار آمدند تا شاهد وضعیت متفاوتی باشیم در مرزهای باشیم.

وی افزود: امسال استقبال زائران نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشته و با توجه به برداشته شدن روادید بین دو کشور ایران و عراق، حضور زائران هم افزایش پیدا کرده و پیش‌بینی‌شده امسال دو میلیون زائر به جمعیت زائران سال قبل اضافه شود.

علوی تصریح کرد: با توجه به کسری و کم و کاستی‌هایی که وجود دارد باید مسئولان توجه می‌کند که مشکلات را برطرف کنند تا  چه در روزهای باقی‌مانده به اربعین حسینی و چه برای سال بعد در زیرساخت‌ها مشکلی نداشته باشیم و بهتر پاسخگوی زوار امام حسین علیه‌السلام باشیم.

وزیر اطلاعات بیان کرد: تشکر می‌کنم از دستگاه‌های مختلف که همه پای کار آمدند، زائران امام حسین به دنبال راحتی نیستند و تحمل می‌کنند سختی سفر به کربلای معلا را اما مسئولان ما باید پای کار بیایند تا مشکلات را به حداقل برسانیم. همه دستگاه‌ها و مسئولان نظام در تلاش هستند تا با آرامش و امنیت زائران مشرف به کربلای معلا شوند.

همچنین حجت الاسلام علوی در بازدید از موکب های برپا شده در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با حذف روادید بین ۲ کشور ایران و عراق شاهد افزایش چشمگیر زائران کربلا هستیم اظهار داشت: سفر زائران کربلا امسال نسبت به سالهای گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و پیش بینی شده جمعیت زائران اربعین امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۲ میلیون نفری داشته باشد.

وی همچنین از خدمت رسانی مردم و دستگاه های اجرایی به زائران کربلا قدردانی کرد و گفت: هر چند زائران کربلا به دنبال راحتی نیستند و سختی های سفر به عتبات عالیات را تحمل می کنند اما باید بهتر پاسخگوی آنان باشیم و همه دستگاه های اجرایی باید با خدمت رسانی به زائران تلاش کنند تا مشکلات به حداقل برسند.  

وزیر اطلاعات همچنین تلاش دستگاه های مختلف برای تامین امنیت زائران را ستود و گفت: همه دستگاه ها تلاش می کنند تا زائران با آرامش و امنیت به کربلا مشرف شوند.

حجت الاسلام علوی به تلاش صورت گرفته از سوی همه دستگاه ها در استان خوزستان در خدمت رسانی به زائران در شلمچه و چذابه اشاره کرد و گفت: نسبت به اربعین سال گذشته مشکلات کمتری امسال مشاهده شده و همه پای کار هستند تا شاهد وضعیت متفاوتی در اربعین امسال در مرزها باشیم.

وی گفت: با وجود تلاش خوب صورت گرفته در خدمت رسانی به زائران همچنان باید تلاش شود تا کمبودهای باقی مانده بر طرف شوند تا در  سالهای آینده نیز  در زیرساخت‌ها مشکلی نداشته باشیم و بهتر پاسخگوی زوار امام حسین علیه السلام باشیم.

وزیر اطلاعات در ادامه بیان داشت: به یاری خداوند متعال و برکت اهل بیت(ع) و حضرت فاطمه(س) و امام حسین(ع) رفت و آمد در مرزهای چهار گانه کشور روان و عالی است.
وی وضعیت خدمت رسانی به زائران اربعین از سوی موکب ها را بسیار خوب و قابل تقدیر توصیف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار