مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان:
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: از 935 روستای بالای 20 خانوار که بر اساس قانون باید دارای طرح هادی باشد هم اکنون هشت روستا فاقد این طرح هادی است.
کد خبر: ۷۸۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ 14 October 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، غلامحسین خانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تهیه و اجرای طرح هادی و واگذاری زمین در روستاها و سند دار کردن اماکن روستایی از اقدامات و اهداف اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان است .
وی با بیان اینکه بالغ بر یک هزار و 405 روستا دارای جمعیت روستایی داریم که از این تعداد بالغ بر 935 روستای بالای 20 خانوار است و بر اساس قانون باید دارای طرح هادی باشند که هم اکنون هشت روستا طرح هادی برای آن تهیه نشده است، افزود: در حال حاضر برای 371 روستا طرح هادی بازنگری شده تهیه و مصوب شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان ادامه داد: تاکنون در بیش از 700 روستا اجرای طرح هادی در فاز اصلی روستا صورت گرفته و 428 اجرای طرح هادی را داشتیم که بیش از 101 میلیارد تومان هزینه شده است که بالغ بر 28 میلیارد و 700 میلیون تومان تخصیص اعتبارات از سوی تملک و دارایی شده است.
وی از 90 درصد جذب قیر رایگان برای آسفالت کشی در روستاها خبر داد و اعلام کرد: تاکنون 45 میلیارد و 800 میلیون تومان قیر رایگان برای 280 روستا جذب شده است که 27 میلیارد تومان آن از محل دهیاری ها است.
خانی با بیان اینکه  امسال برای ساخت 10 هزار و 500 واحد در روستاها به بانک ها معرفی شدند که از این تعداد تاکنون 4 هزار و 538  نفر تسهیلات دریافت کردند، اضافه کرد: سقف وام اختصاص یافته 40 میلیون تومان است که برای ساخت و سازها در روستاها با 4 درصد و در شهرها با 5 درصد تخصیص می یابد.
وی از 3 هزار و 500 واحد مسکونی در دست اقدام و در حال ساخت در شهرها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: از سال ۸۴ تاکنون ۸۶ هزار و ۹۳۴ واحد مسکونی را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم که ۵۴ هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در خصوص واحدهای مسکونی خسارت دیده استان اصفهان بر اثر سیل، گفت: برای دریافت تسهیلات از ۸۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده تاکنون ۵ هزار واحد مسکونی ثبت نام کرده‌اند، همچنین ۱۵ میلیون تومان تسهیلات معیشتی با سود کم در اختیار روستائیان خسارت دیده از سیل قرار گرفته است.
وی افزود: در بحث صدور اسناد مالکیت از سال ۱۳۷۵ تاکنون، ۲۱۲ هزار و ۳۴۸ واحد روستایی و شهری دارای سند مالکیت شده‌اند و در سال ۹۸ برای ۳۱۹۴ واحد، سند مالکیت صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار