785 خارجی منتسب به گروه تروریستی داعش در پی گلوله باران روز یکشنبه اردوگاه «عین عیسی» در نزدیکی شهر «الرقه» توسط ترکیه و گروه های مسلح سوری مورد حمایت آنکارا از این اردوگاه فرار کردند.
کد خبر: ۷۸۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 14 October 2019

فرار 785 داعشی خارجی از یک اردوگاه در شمال سوریه در پی حمله ترکیه

به گزارش تابناک سمنان به نقل از خبرگزاری رویترز، اداره خومختار کرد در شمال و شمال شرق سوریه اعلام کرد که 785 خارجی منتسب به گروه تروریستی داعش در پی گلوله باران روز یکشنبه اردوگاه «عین عیسی» در نزدیکی شهر «الرقه» توسط ترکیه و گروه های مسلح سوری مورد حمایت آنکارا از این اردوگاه فرار کردند.

 

این اداره تأکید کرد که با هماهنگی گروهی از عناصر مورد حمایت ترکیه و با پوشش توپخانه ای ترکیه و کمک حمله ترکیه و گروه های هوادارش که حمله شدیدی به این اردوگاه کردند، این عناصر داعشی توانستند که به محافظان اردوگاه حمله کرده و درهای آن را باز کرده و از اردوگاه فرار کنند.

اداره خودمختار کُرد پیش از این نیز در بیانیه ای خطاب به جامعه جهانی و سازمان های حقوق بشری نوشت که «حمله نظامی وحشیانه ترکیه و مزدورانش به نزدیکی اردوگاه عین عیسی که هزاران خانواده عناصر گروه داعش را در خود جای داده است نزدیک شده است و بعضی از آنها در پی گلوله باران آن توانستند که از اردوگاه فرار کنند. گلوله باران این اردوگاه کمک به احیای دوباره گروه داعش است.»

این اداره از شورای امنیت سازمان ملل ، ائتلاف بین المللی ضد داعش، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا و همه سازمان های حقوق بشری خواست به مسئولیت های خود در این زمینه عمل کرده و برای جلوگیری از فاجعه ای که اثرات آن محدود به سوریه نخواهد بود بلکه«دروازه های همه شما را در زمان خارج شدن همه چیز از کنترل خواهد کوبید»دخالت کنند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، نیز اعلام کرد که عناصر محافظ اردوگاه که 13 هزار آواره از جمله افرادی از خانواده های عناصر خارجی گروه تروریستی داعش در آن هستند، آن را تخلیه کردند.

این دیده بان تأکید کرد که عناصر محافظ اردوگاه آن را تخلیه کرده و به عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه پیوستند که در ده کیلومتری اردوگاه با نیروهای ترکیه و گروه های مسلح هوادار آنکارا درگیر هستند.

اداره خودمختار تأکید کرد که اردوگاه بدون محافظت و بدون مدیریت شده است.

بنابر این گزارش، نیروهای ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری هوادارش روز چهارشنبه هفته گذشته حمله گسترده ای را علیه کردهای سوریه در منطقه مرزی آغاز کردند. ترکیه به دنبال ایجاد منطقه امن در شمال سوریه برای اسکان بیش از سه میلیون پناهنده سوری است که در ترکیه به سر می برند.

نیروهای ترک و گروه های مسلح سوری هوادارش به شدت با نیروهای دموکراتیک سوریه درگیر هستند و نیروهای دموکراتیک سوریه یا همان «قسد» در تلاش برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ترک و گروه های مسلح سوری است.

 منبع : جماران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار