رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از برگزاری برنامه‌های اربعین در بقاع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 14 October 2019

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اصغر توسلی با اشاره به اجرای طرح عاشورایی در 48 بقعه شهرستان کاشان اظهار کرد: برنامه‌های ویژه ویژه اربعین حسینی(ع) نیز در این بقاع اجرایی می‌شود.
وی گفت : راه اندازی کاروان‌های پیاده به سمت بقاع متبرکه، عزاداری، تجمع هیئات مذهبی ، اطعام، کاروان‌های نمادین اسرا و قرائت زیارت اربعین از ویژه برنامه‌های اربعین است.
توسلی ادامه داد: آستان مقدس امامزاده علی بن امام محمدباقر(ع) معروف به کربلای ایران میزبان کاروان‌های پیاده‌روی روز اربعین از روستاهای منطقه اردهال خصوصاً شهر آران و بیدگل، راوند، جوشقان و استرک ، نیاسر است. زائرین و عزاداران با پای پیاده به سمت حرم مطهر حرکت و در آن مکان مقدس به اقامه عزا می پردازند
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: همچنین آستان مقدس امامزاده احمد بن عباس(ع) روستای آرنجن نیز میزبان عزاداران و کاروان‌های پیاده از روستاهای آزران، تجره، پنداس، آرنجن، سده هستند.
گفتنی است، این کاروان‌های پیاده که با عنوان جاماندگان اربعین به سمت حرم‌های مطهر حرکت می‌کنند با پای پیاده خود را به این بقاع متبرکه رسانده و عزاداری می ‌کنند، همچنین در بقاع متبرکه امامزاده هادی(ع) و امامزاده قاسم(ع) فین نیز حرکت نمادین کاروان اسرا خواهد بود که با حرکت قافله یادآور کاروان اسرا از کربلا تا شام هستند این کاروان‌ها همراه با مرثیه سرایی و عزاداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار