محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به درخواست رئیس پلیس تهران بزرگ مبنی بر اختصاص بودجه برای تامین امنیت پایتخت توسط شهرداری گفت: بهتر است مسائل بین مدیران اجرایی در میان خودشان باشد.
کد خبر: ۷۸۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ 13 October 2019

به گزارش تابناک تهران، وی روز یکشنبه در پایان یکصد و هفتادمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران در جمع خبرنگاران توضیح داد:‌ اینکه سردار رحیمی درخواست داشتند بودجه‌ای برای امنیت شهر به آنها اختصاص دهیم باید بررسی شود.  

وی با بیان اینکه شهربانی و شهرداری در گذشته با هم بود و سپس جداسازی اتفاق افتاد و براین اساس بودجه‌های امنیتی از شهرداری جدا شد گفت: برای بررسی این موضوع باید دید آیا در تاریخ بلدیه بودجه امنیت وجود داشته است یا خیر که اعلام کردم گزارشی در این زمینه به من ارائه دهند.  

هاشمی افزود: مدیریت شهری کمک‌هایی را در امر راهنمایی و رانندگی ارائه می‌دهد ولی بودجه امنیت مساله جدیدی بود و اجازه دهید من اطلاعاتم را در این زمینه تکمیل کنم.  

وی در این زمینه تاکید کرد:‌ برخی مواقع مسئولان ایده‌هایی دارند و زمانی که نمی‌توانند آن را به کرسی بنشانند بین مردم مطرح می‌کنند تا از این طریق به سرانجام برسد.  

طرح‌های عمرانی سرعت می‌گیرد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که بودجه شهرداری از حالت انقباضی خارج می‌شود و براین اساس اجرای طرح‌های عمرانی در پایتخت سرعت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در جلسات هم اندیشی اعضای شورا با شهردار تهران احکام برنامه سوم شهرداری بررسی و در مورد منابع و درآمدهای شهرداری نیز صحبت‌ می‌شود ادامه داد: در جلسه امروز قرار شد بودجه شهرداری مقداری از حالت انقباضی خارج شود و از ۱۰۹ میلیارد تومان به ۱۵۰ میلیارد تومان تغییر یابد؛ بر همین اساس نیز طرح‌های عمرانی با شدت بیشتری پیگیری شود.

 تغییر عوارض به مالیات برای شهرداری‌ها خطرناک است

رئیس شورای اسامی شهر تهران همچنین در مورد سرنوشت مالیات بر ارزش افزوده گفت: در حال حاضر خیز برداشته شده که اسم عوارض تغییر کند و به مالیات تبدیل شود که ما این موضوع را در دولت مطرح و مخالفت خود را اعلام کردیم.  

وی ادامه داد: از نمایندگان مجلس نیز خواستیم تا به این مساله رای ندهند.

هاشمی با بیان اینکه این موضوع برای شهرداری‌ها خطرناک است اظهارداشت:‌ اگر این اتفاق بیفتد، دولت چون خرج و مخارج زیادی دارد یا بودجه را به شهرداری‌ها اختصاص نمی‌دهد یا کم می‌دهد.

مشکلات پرسنل مترو را از معاون شهردار دنبال کنید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد حواشی روز گذشته تجمع برخی کارگران مترو نیز گفت: در این زمینه صحبت نمی‌کنم و از معاون شهردار سؤال کنید.

وی خاطرنشان کرد: مسائل کارکنان خطرناک است و نمی‌توان علنی در مورد آنها صحبت کرد، از طرفی اطلاعاتم در این زمینه ضعیف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار