کد خبر: ۷۸۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 13 October 2019

تابناک / مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره میزان بارش‌ها در گیلان گفت: با توجه به گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان، املش، جیرپور رودسر، اورما رضوانشهر، تالش، فومن و رودسر به ترتیب دارای بیشترین میزان بارندگی در استان بودند.

 

بارش شدید باران و احتمال سیلاب در گیلان/املش رکورددار بارش باران

محمد دادرس دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته سامانه بارشی که از عصر دیروز وارد گیلان شده، به‌تدریج از امشب گیلان را ترک می‌کند.

وی با اشاره به کاهش هشت درجه‌ای دمای هوا در برخی از مناطق استان افزود: ناپایداری‌ها تا عصر امروز با شدت و ضعف در مناطق مختلف استان، به‌خصوص در نقاط شرقی ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه بارندگی در بعضی از مناطق استان شدت بیشتری داشت، تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان، املش با 237 میلی‌متر، جیرپور رودسر با 192 میلی‌متر، اورما رضوانشهر با 127 میلی‌متر، تالش با 120 میلی‌متر، فومن با 106 میلی‌متر، رودسر با 103 میلی‌متر، ماکلوان فومن با 80 میلی‌متر، سیاهکل با 74 میلی‌متر، شهربیجار رودبار با 66 میلی‌متر، لاهیجان با 63 میلی‌متر، رشت با 53 میلی‌متر، آستانه‌اشرفیه با 46 میلی‌متر، انزلی با 44 میلی‌متر و آستارا با 32 میلی‌متر به ترتیب دارای بیشترین میزان بارندگی در استان بودند.

دادرس با اشاره به اینکه دریا امروز مواج بوده و برای فعالیت‌های مرتبط با دریا مناسب نیست، گفت: با توجه به ماهیت بارش‌های شدید در بازه زمانی کوتاه‌مدت، احتمال آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رانش و لغزش زمین در بعضی از مناطق استان وجود دارد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با تأکید بر اینکه از استقرار افراد و تجهیزات در حاشیه و حریم رودخانه‌ها پرهیز شود، افزود: با توجه به پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری مردم از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار