معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت : مدارس این استان با کمبود تجهیزات ورزشی برای فعالیت‌های درسی و فوق برنامه مواجه هستند.
کد خبر: ۷۸۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 13 October 2019

چاقی و کم تحرکی یکی از عمده ترین مشکلاتی است که در سال های اخیر مسئولان از آن یاد می کنند. دانش آموزان حداقل یک سوم از ساعات شبانه روز را در مدارس به سر می برند و این موضوع می طلبد که توجه ویژه به زنگ ورزش داشته باشیم چرا که بیشتر ساعات ورزش به عنوان زمانی برای کلاس های جبرانی سایر دروس به حساب می آید.

اما عده ای نبود تجهیزات در مدارس را به عنوان نقطه ضعف می دانند و برخی برنامه ریزی برای ارتقا ساعات تربیت بدنی در برنامه کلاسی را راه حل می دانند. اما معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان مهمترین عامل را کمبود تجهیزات ورزشی می داند.

عبدالرضا رئیسی با بیان اینکه تجهیز مدارس به امکانات ورزشی در گذشته کمتر مورد توجه بود و به همین خاطر امکانات خوبی در این حوزه‌ نداشته‌ایم بیان‌ کرد: در سال‌های اخیر ایجاد محیط‌های ورزشی و امکانات و تجهیزات در این حوزه مورد توجه قرار گرفت و خیرین مدرسه ساز و اولیا دانش‌آموزان در این خصوص همکاری داشته‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان به اختصاص وسایل ورزشی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال به بیش از یکصد مدرسه استان اشاره‌ و اضافه کرد : با توزیع این تجهیزات  دانش آموز مقاطع متوسطه اول و دوم از این امکانات استفاده می کنند و موجب افزایش فعالیت حرفه ای و ایجاد نشاط اجتماعی خواهد شد.

رئیسی پیش بینی سالن و مکان های ورزشی برای فعالیت های این حوزه در مدارس را ضروری برشمرد و گفت: خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی به این موضوع توجه دارند و پیش بینی و جانمایی این محیط در مدارس جدید انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار