رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در سفر اخیر وزیر صمت به گیلان مقرر شد به زودی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال کشور در این استان راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۷۸۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 12 October 2019

 

فرهاد دلق‌پوش صبح امروز در جمع خبرنگاران موقعیت استان گیلان برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه دریای خزر را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: با موافقت وزارت صمت پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال کشور در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ایجاد دبیرخانه اوراسیا در گیلان را نیز یکی دیگر از مصوبات سفر وزیر صمت به این استان اعلام کرد و ابراز داشت: گیلان می‌تواند نقش به‌سزائی در صادرات محصولات کشاورزی به بازار 400 میلیون نفری کشورهای حاشیه دریای خزر که عضو این معاهده اقتصادی - تجاری هستند داشته باشد.

دلق‌پوش با بیان اینکه تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات در حوزه محصولات کشاورزی لازم و ضروری است گفت: وجود صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی با توجه به پتانسیل‌های گیلان در بخش صنایع غذایی و کشاورزی می‌تواند توان رقابتی محصولات تولیدی این استان را افزایش دهد.

وی اتصال از راه بنادر و کشتیرانی، زمینی و در آینده امکان حمل و نقل ریلی کالا و بار به کشورهای همسایه آسیایی را از دیگر ظرفیت‌های موجود در گیلان خواند و تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از محصولات تولیدی کشاورزی گیلان به سایر استان‌های مرزی کشور حمل و از آن‌جا با قیمت مناسبی به کشورهای همسایه فروخته می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برندسازی محصولات تولیدی این استان را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه در تشکیل یک برند مؤلفه‌های زیادی دخیل هستند ابراز داشت: تبلیغات به عنوان ابزاری برای معرفی و جاافتادن محصول در بازار محسوب می‌شود اما این مقوله به تنهایی برای برندسازی کافی نیست.

دلق‌پوش با بیان اینکه کیفیت، کمیت و قیمت یک محصول شاخص‌های ارزش‌آفرینی آن را در بین مشتریان و بازار فراهم می‌کند خاطرنشان کرد: برندهای فرهنگی و اقتصادی باید در کنار هم قرار گیرند تا محصولی در بازار با یک نام تجاری مطمئن نهادینه شود و مشتریان همواره برای خرید آن کالای خاص اشتیاق نشان دهند.

وی بحث رقابت‌پذیری را از دیگر شاخص‌های مهم و واجب برای برندسازی یک محصول خاص دانست و در همین زمینه اظهار داشت: اگر محصولی که کیفیت خوبی نیز دارد بتواند با محصول مشابه خود رقابت کند قادر خواهد بود جایگاهش را در بین مشتریان حفظ کرده و بسترهای لازم برای تثبیت موقعیت خود را نیز فرآهم آورد. 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار