مدیرکل راهداری مازندران: سهم مازندران از طرح اقدام ملی آسفالت راه‌های روستایی ۵۸ کیلومتر است
کد خبر: ۷۸۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 09 October 2019

 عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در گردهمایی راهوران محله و نمونه های ترافیکی استان در ساری سهم مازندران در طرح ابرار یا همان طرح اقدام ملی برای آسفالت راه‌های روستایی اولویت دار را ۵۸ کیلومتر اعلام کرد و گفت: آسفالت این میزان راه روستایی استان در قالب ۱۴پروژه در مناطق مختلف استان شروع شده است.

به گزارش مازنی خبر ، نجفی متوسط راه آسفالته روستایی استان مازندران را حدود ۵۵ درصد اعلام کرد و گفت که از هفت هزار و ۸۴۴ کیلومتر راه روستایی چهار هزارو ۴۴۶کیلومتر آن آسفالت و سه هزارو ۳۹۸کیلومتر آن آسفالت نیست.

نجفی توضیح داد: بسیاری از راه های روستاهای مازندران به دلیل قرارگیری در معرض سیل و رانش تخریب می شوند که باید مرمت و بهسازی شوند و درواقع بخشی از هزینه ها را به خود اختصاص می دهد.

طرح ابرار را دولت تدبیر و امید امسال با هدف تکمیل شبکه راه‌های روستایی شامل ساخت، تکمیل و بهره‌برداری از ۲ هزار کیلومتر از راه‌های اولویت‌دار روستایی با ۱۸۰ اکیپ راهسازی و یک هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی دولتی به اجرا گذاشت.

این طرح در وزارت راه و شهرسازی و توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، از محل اعتبارات ملی و استانی تامین اعتبار شد و با استفاده از اکیپ‌های راهسازی سراسر کشور با اولویت تکمیل راه‌های روستایی ناتمام اجرایی شده است.

بر اساس این گزارش اولویت اجرای پروژه‌ها در طرح ابرار، تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و تکمیل راه‌های روستایی بالای ۲۰ و ۵۰ خانوار فاقد راه آسفالته است .

در مرحله دوم اجرای طرح ابرار ساخت و تکمیل سه هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان دولت دوازدهم هدفگذاری شده و در دستور کار سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده ای قرار گرفته است.

پیش‌تر راه‌های روستای در دو بخش نگهداری و ساخت مدیریت می‌شد که نگهداری راه‌های روستای به عهده سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و ساخت راهها برعهده شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بود و به همین دلیل این زمزمه همیشه وجود داشت که راه روستایی متولی ندارد و عدم توسعه اندک و پیشرفت لاک پشتی پروژه‌های راهسازی در روستاها مهر تاییدی بر این ادعا بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران همچنین در این برنامه نقش دهیاران را به عنوان راهواران محله در استان بسیار مهم دانست و گفت که ایمنی راه های روستایی با هدف جا به جایی محصولات کشاورزی و کاهش تصادفات همواره باید مورد توحه قرار بگیرد.

نجفی گفت که راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران هر ساله بیش از سه هزار قطعه از انواع تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی از جمله شبرنگ برای آشکار سازی نقاط حادثه خیز راه روستایی و نصب روی ماشین آلات کشاورزی و وانت بار ها به صورت رایگان توزیع می کند.

وی توزیع ۲هزار کلاه ایمنی بین موتور سواران روستایی را از دیگر خدمات راهداری استان مازندران عنوان کرد.

در این مراسم از تعدادی دهیار و اعضای شورای اسلامی شهرستان ساری به عنوان راهوران محله قدردانی شد.

حفاظت از راه ،توجیه رانندگان در روستا با هدف کاهش تخلفات حادثه ساز، اجرای فعالیت های فرهنگی و آموزشی برای ترویج فرهنگ ترافیک ، مدیریت ترافیک ، ایمن سازی صحنه تصادف درمواقع اضطراری تا رسیدن کارشناسان پلیس راه به محل حادثه از جمله وظایف پلیس راهور محله است.

مازندران با ۵۷شهر بزرگ و کوچک و سه هزار و ۵۰۰ روستا، سه میلیون و ۳۰۰هزار نفر جمعیت دارد.

مازندران با داشتن سه محور اصلی منتهی به پایتخت ، از جمله استان هایی است که بیشترین تردد خودرویی را دارد و طبق آمار در ۶ ماهه امسال ۳۳۱میلیون تردد در راه های استان به ثبت رسید که ۱۰ درصد بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار