از سال گذشته تاکنون؛
تابناک: معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: از سال گذشته تاکنون ۸۷ محموله قاچاق چوب و ذغال در استان اصفهان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۷۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 18 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، عبدالرضا مهاجری در خصوص قاچاق چوب در استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر در استان اصفهان با دو مشکل قاچاق چوب داخل و قاچاق چوب خارج استان روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه بیشترین چوب قاچاق وارد شده به استان اصفهان از استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد است، افزود: چوب بلوط این استان‌ها برای تبدیل شدن به ذغال به اصفهان قاچاق می‌شود.

معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه چوب تاغ‌زارهای جنگل‌های دست کاشت استان اصفهان و به ویژه در مرکز و غرب استان نیز قربانی قاچاقچان چوب می‌شوند، افزود: جنگل‌های دست کاشت آران و بیدگل، کاشان، نظنز، اردستان، نایین، خور و بیابانک، اصفهان و برخوار بیشتر دستخوش قاچاق چوب می‌شوند.

وی با اشاره به وجود ۳۰۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت در استان اصفهان ابراز داشت: هزینه کاشت و آبیاری اولیه این جنگل‌ها در هر هکتار ۴۰ میلیون ریال است و این در حالی است که قاچاق چوب این جنگل‌ها خسارات زیادی را به منابع طبیعی وارد می‌کند.

مهاجری با اشاره به اینکه حمل چوب نیاز به صدور مجوز از استان مبدا به استان مقصد دارد، ادامه داد: با هر گونه خودروی حامل چوب بدون مجوز برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۷ مورد کشف قاچاق در استان اصفهان گزارش شده است، اضافه کرد: این کشفیات شامل ۱۳۷ متر مکعب انواع چوب، دو هزار و ۹۰۹ اصله چوب و دو هزار و ۷۴۵ کیلو ذغال بوده است.

معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در خصوص آمار چهار ماهه امسال قاچاق چوب و ذغال در استان اصفهان نیز بیان داشت: در این بازه زمانی ۱۰ مورد کشف قاچاق چوب و ذغال گزارش شده است که حاوی ۲۴۰ متر مکعب انواع چوب، یک هزار و ۴۶۰ کیلو ذغال و ۶۱۱ اصله چوب بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار