رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری سمنان:
سمنان - رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری سمنان از توزیع ۶۰۰ کلاه ایمنی بین راکبان موتورسیکلت خبر داد و گفت:این اقدام به‌منظور نهادین شدن استفاده از کلاه ایمنی صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۸۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 09 October 2019

۶۰۰ کلاه ایمنی بین موتورسیکلت‌سواران استان سمنان توزیع شد

به گزارش تابناک، مهدی رجایی فرد عصر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل راهداری سمنان ضمن بیان اینکه ۶۰۰ کلاه ایمنی به موتورسیکلت‌سواران استان اهدا شده است، ابراز داشت: راکبان موتورسیکلت از آسیب‌پذیرترین افراد در تصادفات رانندگی هستند لذا به‌منظور کاهش این آسیب‌ها و نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی این اقدام صورت گرفته است.

وی ضمن بیان اینکه درصد بسیار بالای تلفات ناشی از تصادفات موتورسیکلت به دلیل نداشتن کلاه ایمنی است، افزود: طبق آمارهای موجود  بیشترین آسیب‌های وارده به راکبان موتورسیکلت هنگام تصادفات در ناحیه سر است که گذاشتن کلاه ایمنی تأثیر زیادی در کاهش مصدومیت ناشی از تصادفات دارد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری استان سمنان بابیان اینکه اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی و توزیع رایگان کلاه ایمنی به موتورسیکلت‌سواران با همیاری پلیس‌راه انجام‌گرفته است، ابراز داشت: این طرح‌ها با اولویت در روستاهایی که بیشترین آسیب‌دیدگی موتورسیکلت‌سواران و تعدد وسایل نقلیه را داشته و در مناطق پرخطر قرار دارند اجراشده است.

رجایی فرد بابیان اینکه آموزش موتورسواران به‌منظور کمک به نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی برای این قشر آسیب‌پذیر در دستور کار است، اضافه کرد: امیدواریم با اجرای چنین طرح‌هایی در آینده شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در این بخش باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار