استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی گفت:صنعت سنگ می تواند جایگزین دیگر صادرات شود بنابراین سهم صادرات کشور ازتجارت جهانی باید افزایش یابد.
کد خبر: ۷۸۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴ 08 October 2019

سید علی آقا زاده درمراسم آغاز بکار دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران درمحلات با اشاره به ضرورت توجه تشکل ها و فعالان حوزه سنگ به بازاریابی برای تسهیل درمسیر صادرات افزود:کشور ایران درزمره تولیدکنندگان برتر سنگ جهان است اما جایگاه واقعی خود را نتوانسته است پیدا کند.
وی با اشاره به کاهش 33درصدی شمار واحدهای تولیدی و صنعتی دارای حقوق معوقه در این استان درسال جاری یاداورشد: درنیمه اول سال جاری شمار این واحد های تولیدی از ۵۹ واحد در سال گذشته به ۴۰ واحد کاهش یافته است.
استاندار مرکزی با اشاره به صنایع مشکل داری ماننو آذر آب و هپکو گفت:
در حوزه صنعت استان مرکزی جز رتبه های برتر کشوراست.
وی با بیان اینکه شرکت هپکو متعلق به صنعت معدن و سنگ کشور است افزود: براساس پیگیری های انجام شده قراراست بخش فسخ شده سهام هپکو که در اختیار دولت است به کنسرسیوم فعالان انجمن های سنگ و معدن واگذار شودزیرا این انجمن می تواند از ظرفیت هپکو به خوبی استفاده کند.
وی با بیان اینکه شرکت آذرآب از جمله صنایعی است که می تواند تحریم ها را دور بزند یاداورشد: این شرکت می تواند بیشتر نیاز کشور در تجهیزات سنگین پالایشگاهی را برآورده کند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه شرکت آذرآب به دلیل سوء مدیریت وعدم توجه سهامداران دچار مشکلات جدی شده است گفت: دربخش سنگ نیز 300کارخانه سنگ درمحلات وجود دارند اما بیش از نیمی ازاین واحدها ازوضعیت مناسبی برخوردار نیستند.
وی با بیان اینکه کشور ایتالیا که وسعت کمتری از ایران دارد سنگ خام را صادر نمی کند افزود: به عنوان نماینده دولت در استان مرکزی اعتقاد به فرآوری صرفِ سنگ در کشور ندارم زیرا ریشه مشکلات واحدهای سنگ در رکود صنعت ساخت و ساز ، نبود توجه و فعالیت موثر درصادرات محصول تولیدی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار