رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه محصولات کشاورزی در استان به ۶۷ درصد ارتقاء یافته است، گفت: از صندوق بیمه کشاورزی کشوری درخواست داریم تفویض اختیارات بیشتری را برای استان قائل شود تا سرعت کارها در بحث پرداخت و جبران خسارت‌های کشاورزی بیشتر شود.
کد خبر: ۷۸۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴ 08 October 2019

کیخسرو چنگلوایی با اشاره به اهمیت بحث بیمه محصولات کشاورزی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت افزایش ضریب تولید و سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه است زیرا این مساله یکی از سودآورترین صنعت‌ها به ویژه در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه بین ۳۰ تا ۳۵ درصد محصولات کشاورزی در دنیا توسط عوامل زیان‌رسان از بین می‌روند، افزود: حدود ۳۳ نوع بلایای طبیعی در دنیا وجود دارد که ۲۳ مورد آن در استان خوزستان وجود دارد و رخ می‌دهد و از این رو اهمیت بحث بیمه محصولات کشاورزی بسیار زیاد است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: بر اساس برنامه توسعه ضریب نفوذ بیمه باید تا ۵۰ درصد ارتقاء یابد که در استان خوزستان این میزان به ۶۷ درصد رسید و در برخی سال‌ها به ۷۰ درصد نیز رسیده است.

چنگلوایی ادامه داد: یکی از اولویت‌ها و ضروریات اعتمادسازی بهره‌برداران، برآورد و اعلام به موقع خسارت‌ها به بهره‌بردار و همچنین پرداخت‌های به موقع به آن‌ها است و این مساله به جذب بهره‌برداران به بیمه کردن محصولات کشاورزی کمک شایانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از صندوق بیمه کشاورزی کشوری درخواست داریم تفویض اختیارات بیشتری را برای استان قائل شود تا سرعت کارها در بحث پرداخت و جبران خسارت‌های کشاورزی بیشتر شود. در این زمینه پیگیر هستیم تا طلب بهره‌برداران در بازه زمانی مشخص به آن‌ها پرداخت شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار