رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: امسال در راستای اعطای تسهیلات به صادر کنندگان هیچ محدودیتی وجود ندارد و صادرکنندگان می‌توانند برای دریافت تسهیلات به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.
کد خبر: ۷۸۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 08 October 2019

به گزارش تابناک، عباس سعیدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: امسال به دلیل شرایط نامساعد جوی ۲۰ هزار تن از محصول استان کرمان دچار پوکی شده که با در نظر گرفتن این خسارت پیش بینی می‌شود، ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تن پسته خشک داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه برداشت پسته در این استان به روش دستی انجام می‌شود، افزود: یک میلیون و ۳۵۰ هزار کارگر نفر روز برای برداشت پسته به کار مشغولند و در راستای فرآوری و ترمینال پسته نیز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر روز اشتغالزایی ایجاد شده است.

او افزود: کار برداشت پسته در سطح ۲۱۵ هزارهکتار از باغات استان کرمان آغاز شده و تا اواخر مهر ادامه خواهد داشت.

سعیدی گفت: خبر خوش برای صادر کنندگان پسته این است که امسال در راستای اعطای تسهیلات به صادر کنندگان هیچ محدودیتی وجود ندارد و صادرکنندگان می‌توانند برای دریافت تسهیلات به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه خسارت سال گذشته به باغات پسته استان کرمان در تاریخ تولید پسته کرمان نادر و بی سابقه بوده است، افزود: امسال نسبت به پارسال از نظر کیفیت و کمیت محصول خوبی داریم و به دلیل حجم بالای پسته به باغداران توصیه می‌کنیم در عرضه محصول خود به بازار مدیریت کامل را اعمال و محصول خود را یکباره وارد بازار نکنند.

او بیان داشت: در سال‌های اخیر به دلیل تغییرات اقلیمی تولید رقم‌های پسته اکبری و احمد آقایی افزایش زیادی یافته است به همین دلیل به بهره برداران و صادر کنندگان پسته توصیه می‌شود برای بازاریابی برای این دو رقم گام‌های موثری برداشته شود، چون در آینده این ارقام توسعه بیشتری خواهند داشت.

سعیدی در رابطه با بورس بازار پسته کرمان گفت: بورس پسته در استان کرمان از دو سال پیش راه اندازی شده که هم در امر شفاف سازی، نقدینگی محصول پسته و هم برای فروشندگان و خریداران اثرات خوبی داشته است.

او افزود: صادر کنندگانی که انبار‌های استاندارد دارند می‌توانند با مراجعه به اتاق بازرگانی استان کرمان وارد بورس پسته شده تا کالای خود را از طریق بورس به عرضه برسانند که سود بیشتری عایدشان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار