سیاهپور با تاکید بر استفاده زائران فارس برای ورود به عراق از مرز شلمچه اعلام کرد: به زائرانی که از فارس عازم عراق هستند توصیه می‌کنیم که برای رفت و برگشت از مرز شلمچه اقدام کنند زیرا همکاران ما به شکل شبانه روزی برای تسهیل جابجایی مسافران، نوبت دهی و ... به زائران خدمات می‌دهند.
کد خبر: ۷۸۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 07 October 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:«علیرضا سیاهپور» با اشاره به عدم افزایش نرخ بلیط اتوبوس‌های حامل زائرین اربعین حسینی (ع) گفت: نسبت به ایام اربعین سال گذشته هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته‌ایم و نرخ همان نرخ سال قبل است.

 

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان فارس افزود: قرار بود که اقدامات ما برای زائران اربعین از 17 مهرآغاز شود اما به دلیل استقبال فراوان مردم اقدامات از 10 مهر اعمال شد.

 

وی با تاکید بر استفاده زائران فارس برای ورود به عراق از مرز شلمچه اعلام کرد: به زائرانی که از فارس عازم عراق هستند توصیه می‌کنیم که برای رفت و برگشت از مرز شلمچه اقدام کنند زیرا همکاران ما به شکل شبانه روزی برای تسهیل جابجایی مسافران، نوبت دهی و ... به زائران خدمات می‌دهند.

 

سیاهپور تصریح کرد: همچنین به زائران اربعینی فارس توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان از طریق مرز مهران و خسروی برای بازگشت از عراق اقدام نکنند زیرا مرز مهران 2 مقطعی شده و مسیر بازگشت به کرمانشاه، همدان و اندیمشک در آن گنجانده شده است که مسیر مناسب و نزدیکی برای زائران فارس نیست.

 

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به تمهیداتی که در حوزه راهداری برای کشورهای افغانستان و سیستان برای عبور زائران اربعین از فارس در نظر گرفته شده است، گفت: زائرانی که از مرزهای شرقی می‌آیند از زاهدان، کرمان و یزد، مسیر نی‌ریز را در پیش گرفته و به شیراز می‌آیند و در این ایام نیروهای پلیس و راهداری انجام خط کشی، تامین روشنایی، نصب تابلو و سایر اقدامات لازم را برای آنها از 10 مهر تسریع کرده است تا سفر ایمنی داشته باشند.

 

سیاهپور افزود: تمام ظرفیت‌های جاده‌ای همچون مساجد، رستوران‌ها و ... را به کمک طلبیده‌ایم تا خدمات لازم را به صورت شبانه‌روزی به زائران اربعین حسینی به بهترین شکل ممکن ارائه کنند.

 

وی اضافه کرد: در حوزه جایگاه سوخت تامین سوخت آزاد برای رانندگان بخش خصوصی و حوزه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است تا فارس بتواند بهترین خدمات را به این زائران بدهد.

 

سیاهپور در پاسخ به این سئوال که چرا در شیراز پایانه حمل و نقل بین المللی نداریم به خبرنگار ما گفت: از آنجا که مسافر بین المللی در فارس نداریم، شرکت‌ها تمایل به اخذ پروانه بین المللی در این حوزه حمل و نقل در استان ما ندارند.

 

وی ادامه داد: هر آنجا که لازم شده باشد از طریق شرکت‌های بین المللی اصفهان و تهران اعزام زائران از فارس به صورت مستقیم به نجف را فراهم کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار