مدیر امور عشایر استان مرکزی
مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: ۱۴ هزار راس از دام‌های عشایر این منطقه زیرپوشش بیمه پایه دام عشایر قرار گرفت
کد خبر: ۷۸۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶ 07 October 2019
فیلم| آغاز کوچ عشایر استان تهران
علی اکبر منصوری افزود: برای نخستین بار امسال جمعیت دامی این استان زیرپوشش بیمه پایه دام عشایر قرار گرفته است.

منصوری ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد حق بیمه دام‌های عشایر از محل یارانه پرداخت می‌شود و به ازای هر راس دام فقط  ۱۳ هزار ریال حق بیمه توسط بهره‌بردار پرداخت شده  و برای یک سال از خدمات بیمه بهره‌مند می‌شود.

وی ادامه داد:  تفاهم نامه ۲ جانبه‌ای در این راستا بین سازمان عشایر کشور و صندوق بیمه کشاورزی منعقد شده است.

 مدیر امور عشایر استان مرکزی بیان کرد: صندوق بیمه کشاورزی به منظور توسعه پوشش بیمه دام عشایر در خسارات ناشی از حوادث قهری، سوانح طبیعی و بیماری‌های واگیردار و قرنطینه‌ای و کمک به ثبات و امنیت شغلی عشایر، اقدام و غرامت بیمه‌گذران خسارت دیده را به موقع پرداخت می‌کند.

منصوری جمعیت دامی عشایری استان مرکزی را ۳۰۰ هزار راس بیان کرد و افزود: بیمه در شرایط سخت و درصورتی‌که مشکلی برای دام‌های عشایر به‌وجود آید می‌تواند کمک کننده باشد و در امنیت شغلی نقش مهمی دارد.

مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: سه هزار تن نهاده‌های دامی شامل کنسانتره، سبوس و جو امسال بین عشایر این استان توزیع شد.

منصوری بیان کرد: ۱۹ آبشخور نیز بین عشایر استان توزیع شده است.

وی گفت: ایلات استان مرکزی از متنوع‌ترین جمعیت‌های عشایری کشور است چرا که از سراسر کشور در این استان زیست موقت دارند و  جایگاه اصلی عشایر ایل مغان و شاهسون بغدادی استان اردبیل است و ایامی از سال را در شهرستان ساوه و زرندیه مستقر هستند.

وی بیان کرد: عشایر ایل سنگسری نیز که جایگاه اصلی شان استان‌های سمنان، تهران و البرز است  به طور فصلی در شهرستان زرندیه در منطقه رودشور، چکنه و عباس آبادگوی داغ مستقر می‌شوند.

مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: عشایر طایفه کله‌کوهی، جایگاه اصلی آنان استان فارس است نیز در زرندیه و عشایر کردکلهر از بخشی از زیست‌شان در کرمانشاه است در شهرستان ساوه در منطقه قره چای، گزل‌دره و شریف آباد ساکن می‌شوند.

منصوری گفت: عشایر دیگر استان ایل ذلکی است که جایگاه اصلی آنان استان لرستان و خوزستان است که در شهرستان خمین و روستای قره‌کهریز زیست موقت دارند.

 جمعیت عشایر استان مرکزی بیش از پنج هزار نفر در قالب یک‌هزار خانوار است که بیشتر در مناطق مختلف ساوه، زرندیه، دلیجان و خمین زندگی می‌کنند.
Image result for عشایر
Image result for عشایر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار